Telit רכשה את ILS האמריקאית תמורת 8.5 מיליון דולר

9 ספטמבר, 2013

העיסקה תמומן מקופת החברה. בשלוש השנים האחרונות ביצעה החברה רכישות בכ-40 מיליון דולר. מכירות Telit צמחו בחציון האחרון בכ-10% ל-108.5 מיליון דולר

עוזי כץ: "לאחר שהלקוח שילב את המוצר במכלול שלו, הוא מוכר אותו לפחות 10 שנים"

חברת טליט תקשורת (Telit) רכשה את חברת ILS Technology האמריקאית תמורת 8.5 מיליון דולר. העיסקה תמומן במזומן מקופת המזומנים של החברה. ILS מספקת פלטפורמות מוכנות מראש המאפשרות לקשר באמצעות הענן את משאבי המידע הארגוניים (IT) עם אבזרים שונים הקשורים לתהליך העסקי (M2M). העיסקה תתבצע באמצעות החברה הבת של טליט בארה"ב, Telit Wireless Solutions.

תחזית שוק מודולי ה-M2M בעולם
תחזית שוק מודולי ה-M2M בעולם

חברת Telit פועלת במתכונת של חברה גלובלית ומעסיקה קרוב ל-500 עובדים בעולם, בהם כ-100 עובדים ברמת החייל בתל-אביב ובמכללת עמק הירדן בצמח. החברה מתמקדת בייצוא ואספקת מודולי תקשורת M2M (מכונה למכונה) עבור אינטגרטורים גדולים המשלבים את המודולים שלה בתוך הפתרונות התעשייתיים שלהם עבור שוקי הרכב, תשתיות אנרגיה, אוטומציה תעשייתית, נקודות מכירה ועוד. החברה נסחרת בבורסת AIM בלונדון תחת הסימול TCM.

במחצית הראשונה של שנת 2013 צמחו מכירותיה ב-10% והסתכמו ב-108.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-98.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2012. החברה דיווחה על רווח נקי של 10 מיליון דולר – צמיחה של 10% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. החברה מנהלת בשנים האחרונות מדיניות רכישות אגרסיבית. חלק מהצמיחה של טליט מבוסס על מדיניות רכישות אגרסיבית. בתחילת 2011 את פעילות ה-M2M של חברת מוטורולה שהיתה מרוכזת בישראל תמורת 23 מיליון דולר. כיום הקבוצה הישראלית כוללת יותר מ-100 עובדים ואחראית על הפיתוח של כל המודולים לטכנולוגיית LTE.

בחודש יולי 2011 היא רכשה את חברת GlobalConnect , בינואר 2012 רכשה את יצרנית מודולי ה-GPS, חברת Navman Wireless ובחודש דצמבר 2012 היא רכשה את חברת CrossBridge , אשר הרחיבה את פתרונותיה לשוק המפעילים הסלולריים הווירטואליים (MVNO) בארה"ב ובקנדה. בסך הכל, היקף הרכישות בשלוש השנים האחרונות נאמד בכ-40 מיליון דולר.

שוק ה-M2M נחשב לאחד מהשווקים הצומחים בעולם, ומהווה את אחת מהניגזרות של התפתחות מערכות Internet of Things. להערכת חברת המחקר Beecham Research, בשנת 2010 הסתכם השוק העולמי בכ-6.5 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח בשיעור שנתי של כ-30% ולהגיע להיקף של יותר מ-17 מיליארד דולר ב-2016. שוק מערכות M2M סלולריות צפוי לצמוח מכ-48.5 מיליון יחידות ב-2012 לכ-118.5 מיליון יחידות ב-2016.

מדובר בתחום תובעני מאוד מבחינה הנדסית, אולם היתרון הבולט שלו הוא במחזור חיי המוצר בו ארוך מאוד יחסית. מייסד ומנכ"ל טליט, עוזי כץ, הסביר ל-Techtime שהלקוחות של החברה הן חברות תעשייתיות כמו אאודי, טייקו, יצרני מוני חשמל, איתוראן, פוינטר ועוד. "אלה לקוחות קשים מאוד. הם דורשים מוצר שהפיתוח שלו הסתיים ללא דופי. בשוק הצרכני מספקים מוצרים שהם תקינים ב-90% כדי להגיע מהר לשוק. בתחום התעשייתי הלקוחות דורשים מוצרים שהפיתוח שלהם הסתיים ב-100%.

"בדרך-כלל הפיתוח אצלנו נמשך שנתיים, אחר כך מתחיל שלב הפיתוח והאינטגרציה במוצר של הלקוח, הנמשך לרוב כמעט שלוש שנים. לאחר שהלקוח שילב את המוצר במכלול שלו, הוא מוכר אותו לפחות 10 שנים. כלומר אנחנו מדברים על מחזור חיים של 15 שנה. בשנת 2010, למשל, אאודי הוציאה לשוק מכונית הכוללת מודולים שלנו. האינטגרציה שלהם במכונית החל בשנת 2007. בנוסף לפיתוח, אנחנו צריכים לבצע את כל הדוקומנטציה ולהחזיק באנשי תמיכה התומכים במוצרים שנימכרו לפני 10 שנים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured