ריסקו מקימה בבריטניה מרכז לוגיסטי מרכזי לכל העולם

9 דצמבר, 2015

ריסקו היא חברה יוצאת דופן בנוף הישראלי: היא שומרת בידיה את כל יכולות הפיתוח, הייצור והשיווק. מפעל הייצור שלה בקרית-גת מייצר 10 אלפים מכשירים ביום ומעסיק כ-350 עובדים

ריסקו היא חברה יוצאת דופן: היא שומרת בידיה את כל יכולות הפיתוח, הייצור והשיווק. מפעל הייצור שלה בקרית-גת מייצר 10 אלפים מכשירים ביום ומעסיק כ-350 עובדים

RISCO-SMT

קבוצת ריסקו (Risco Group)  מראשון לציון, מקימה בבריטניה מרכז לוגיסטי מרכזי שישרת את כל הלקוחות שלה בעולם. כך נודע ל-Techtime במהלך ביקור בחברה. עד לאחרונה הפעילה החברה מרכז לוגיסטי בהולנד שפעל במיקור חוץ, ובמנצ'סטר בבריטניה פעל מרכז לוגיסטי נוסף שהעניק תמיכה לשוק המקומי בלבד. בימים אלה החל מעבר מדורג של הפעילויות לבריטניה, במטרה לבנות מרכז לוגיסטי עולמי אחד.

חמי פינצי, סמנכ"ל לשיווק וניהול מוצרים בקבוצת ריסקו, הסביר שהמעבר החל להתבצע בחודש אפריל השנה, אולם צפוי להימשך יותר משנה, מכיוון שהמרכז החדש יספק ללקוחות שירותי ערך נוספים. "כיום כ-85% מהמכירות שלנו הן ביבשת אירופה, כאשר בריטניה היא אחד מאזורי המכירות החזקים ביותר. לכן התפתח בה מרכז לוגיסטי מקומי, וכעת הגענו למסקנה שעדיף למזג את שניהם.

"המרכז החדש שאנחנו בונים במנצ'סטר יספק ללקוחות שירותים נוספים מלבד קבלה ושילוח של מטענים. למשל, לייצר קיטים ייעודיים ללקוחות שונים, להצמיד לוגואים למוצרים המשווקים תחת הלוגו של המפיץ, לבצע צריבה מחדש של תוכנות משובצות לחלק מהמוצרים בהתאם לדרישות מקומיות או עידכונים, ועוד".

ארנון לין (מימין) וחמי פינצי
ארנון לין (מימין) וחמי פינצי

קבוצת ריסקו פועלת יותר מ-35 שנה ומתמחה בפתרונות חכמים לתעשיית האבטחה. היא מספקת גלאי נפח, גלאים מתוחכמים לתעשייה, מערכות התראה בפני פריצה לבתים ולעסקים, פלטפורמות בקרת כניסה וניהול אבטחה במבנים ועוד. מדובר בחברה יוצאת דופן בנוף תעשיית האלקטרוניקה הישראלית, מכיוון שהיא שומרת על מתכונת עבודה מסורתית. ריסקו נמצאת בבעלות משפחת אלקלעי, כאשר המייסד משה אלקלעי משמש כיו"ר וכמנכ"ל הקבוצה.

הכל נמצא בבית

פירוש הדבר שהיא חברה אנכית: הפיתוח, הייצור והשיווק נעשים בארץ. אומנם כמחצית מהייצור נעשה אצל קבלני משנה בסין ובפיליפינים, אולם המפעל בישראל מסוגל לייצר את כל המוצרים של החברה (1,000 מק"טים שונים). אפילו הרכש נעשה בחברה, בקרית-גת, ולא באמצעות פתרונות Turn-key חיצוניים.

"אנחנו מחוייבים קודם כל ללקוחות שלנו, ולכן אנחנו לא אוהבים להיות תלויים בגורמים שאינם מחוייבים ללקוחות שלנו", מסביר חמי. עמוד התווך של האסטרטגיה הזו הוא מפעל ייצור שהחברה הקימה לפני שנתיים בהשקעה של 50 מיליון שקל באזור התעשייה של קרית-גת, לא רחוק ממפעל אינטל. המפעל מנוהל על-ידי ארנון לין, סמנכ"ל תפעול בקבוצת ריסקו. לין שירת 28 שנים בצבא והשתחרר בדרגת אל"מ. הוא צבר ניסיון עשיר בתחום הייצור ושימש בין השאר כמנהל מפעלי הנשק והתחמושת של סולתם.

המפעל פרוס על שטח של 20,000 מ"ר ומעסיק כ-350 עובדים. הוא כולל ארבעה קווי ייצור מלאים, כולל השמות SMT, הרכבות ובדיקות סופיות ואריזה. לצד הקווים האלקטרוניים פועל מפעל פלסטיקה המייצר את כל המארזים של החברה, ומעבירם ישירות לקו ההרכבות.

כדי להבטיח יכולת התרחבות, המפעל ניבנה עבור 8 קווי ייצור מלאים. כיום הוא מייצר כ-10,000 מוצרים ביום ובנוי במתכונת מיוחדת. ארנון: "כשנכנסנו למפעל החדש שינינו את מתכונת העבודה, במקום מחלקות בעלות התמחות מיוחדת, כמו השמות, הרכבות וכדומה, ייצרנו ארבעה קווי ייצור מלאים. לכל מנהל קו יש את כל היכולות – מההשמה ועד האריזה.

RISCO-WORKERS

"אומנם יש כמה תחנות משותפות לכל הקווים, כמו מכונת X-ray או עמדת ציפוי בצבע לק (להגנת מוצרים המצויים בתנאי מזג אוויר קשים), אולם כל קו מתמחה במוצרים שונים ויכול במקרה הצורך לייצר את המוצרים של קווים אחרים. התברר לנו שלמרות שמדובר בהשקעה גדולה יותר בתשתיות, במדדים הכוללים של הפעילות, כמו עמידה בלוחות זמנים ואיכות המוצר השלם, השיטה הזו טובה יותר".

RISCO-WORKERS-TESTגלאי-העשן ייוצרו בישראל

השימור על יכולת עצמית הוא עיקרון מוביל. כך למשל, כעת החברה מתרחבת בתחום של גלאי עשן. עד לאחרונה הם יוצרו עבורה בסין כאשר רק האלקטרוניקה היתה של ריסקו. במסגרת ההיערכות החדשה, היא הקימה מעבדת ייצור פנימית, אשר מפתחת תהליך ייצור עצמי עבור המכלול האופטי המיוחד הדרוש לגלאים.

חמי: "כיום שוק גלאי העשן מתרחב. בסקנדינביה למשל יש חובה להתקין גלאים בכל בית, צרפת מתחילה להיכנס לנושא הזה ואצלנו זה מתחיל להיות מוצר אסטרטגי. מכיוון שיש לנו כוונות להתפתח לכיוונים חדשים בתחום של גילוי עשן ואש, החלטנו שאנחנו רוצים להחזיק את כל היכולות בבית".

יעילות כמו במזרח הרחוק

תפישת ההסתמכות העצמית מגיעה בריסקו לכל המחלקות. מפעל הייצור אחראי על פעולות הרכש מול ספקי הרכיבים וחומרי הגלם. הוא גם מבצע את הרכש קבלני הייצור בחו"ל ומפקח על פעולתם. המפעל אפילו כולל מחלקת דפוס משלו, אשר אחראית על הדפסת כל חומרי הדפוס הנלווים לכל מוצר.

בחברה טוענים שהגישה הזו מוצדקת מבחינה כלכלית. ארנון: "אנחנו מחזיקים בתשתית ייצור מקצה לקצה המותאמת גם לייצור המוני וגם לייצור בכמויות קטנות מאוד". חמי: "חשוב לנו להחזיק מפעל בישראל, והוא חייב להיות יעיל וריווחי כמו מפעל מהמזרח הרחוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured