Valens חושפת שבב ייעודי ראשון לתעשיית הרכב

5 יולי, 2016

חצי שנה לאחר ההכרזה על כניסה לתחום הרכב, Valens חושפת את שבב ה-VAT600T. הטכנולוגיה הייחודית של ואלנס תסייע ליצרניות הרכב להפחית את מספר הכבלים והפחית ממשקלם של כלי הרכב

Valens-insideבינואר באחרון ביצעה יצרנית שבבי התקשורת הישראלית ואלנס (Valens Semiconductor) מהלך מפתיע בהכריזה על כניסה לשוק הרכב. כעת, בתערוכת ConCarExpo 2016 המתקיימת בדיסלדורף-גרמניה חושפת החברה את השבב הייעודי הראשון לתעשיית הרכב מתוצרתה – ה-VA600T. השבב נועד להדגים העברה מהירה של וידאו דאטה על גבי קישוריות HDBaseT במכוניות. על פי החברה, הרכיב יהיה זמין ללקוחותיה לצורך בדיקות כבר החל מהרבעון השלישי של 2016.

ואלנס פתחה את טכנולוגית ה-HD-Base אשר מאפשרת להפיץ שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוה ללא צרוך בטכנולוגיות דחיסה או תשתיות יקרות על ידי שימוש בשבב משדר ושבב מקלט המאפשרים העברה בכבל יחיד של כל מקורות המידע. משהחליטה להיכנס לתחום הרכב, פתחה החברה את טכנולוגיית ה- HDBaseT Automotive, המאפשרת להעביר נתונים בהיקף של עד שישה ג'יגה ביט, הכוללים אודיו, וידאו, דאטה, USB ועוד, על גבי זוג חוטים (UTP) בודד, ללא סיכוך, באורך של עד 15 מטר. הטכנולוגיה מיועדת לשילוב במערכות בידור ומידע (Infotainment) ובמערכות בטיחות, התרעה ונהיגה עצמאית ( – advanced driver assistance systems ADAS).

חסכון של למעלה מ-150 ק"ג במשקל הרכב

יתרון מרכזי של הטכנולוגיה החדשנית של ואלנס הוא צמצום מספר הכבלים בתוך הרכב, שכיום מגיע משקלם הממוצע ליותר מ-150 ק"ג. מערכות HDBaseT ממונעות, יידרשו לעמוד בקצב העברת נתונים של 6Gbps על-גבי כבל UTP  בודד באורך של כ-15 מטר. בנוסף, הן יספקו הפצה מהירה ללא דחיסה של תכני אודיו-וידאו, איתרנט, אותות בקרה, USB וחשמל באמצעות כבילה פשוטה, חסכונית ואמינה.HDBaseT-Automotive

ואלנס מרמת השרון זכתה להבעת אמון מרשימה מצד גורמים בתעשיית הרכב העולמית – כאשר הכריזה בינואר על כוונתה לפתח רכיבים בתחום הרכב, הודיעו שתי יצרניות הרכב הגדולות, דיימלר (Daimler AG) וג'נרל מוטורס (General Motors) וכן ספקית הטכנולוגיות לתחום הרכב דלפי (Delphi), על הצטרפותן  לארגון HDBaseT המובל על-ידי ואלנס, כשותפות תורמות ויוזמות.

החברה הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-170 עובדים. הטכנולוגיה שלה שימשה להגדרת מיפרט HDBaseT אשר מקודם בתעשייה על-ידי ארגון HDBaseT Alliance שהחברה הקימה ביחד עם סמסונג, LG וסוני. כיום חברות בארגון כ-150 חברות המקבלות ממנו הסמכת HDBaseT. בחודש מרץ השנה קיבל המיפרט של החברה מחמאה יוצאת דופן, כאשר ארגון IEEE החליט לאמץ אותו בשלמותו ולהגדיר אותו כתקן סטנדרטי של הארגון הבינלאומי, בשם IEEE 1911.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , טכנולוגיות מידע , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי