פאורסיה שילבה את חיישני Vayyar בתא הנהג

7 אוקטובר, 2018

יצרנית המערכות לרכב הצרפתית הציגה "תא נהג עתידי" שמותאם לעידן המכונית האוטונומית וכולל שורה של מערכות חכמות, ובהן חיישני Vayyar, שנועדו להקנות חוויית נוחות ובידור לנוסעים

חברת החיישנים Vayyar Imaging מיהוד ויצרנית המערכות לרכב הצרפתית פאורסיה (Faurecia) הודיעו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תשלב פאורסיה את החיישנים של וואייר בתא הנהג העתידי שפיתחה החברה הצרפתית אשר מותאם לחוויית הנסיעה במכונית האוטונומית.

וואייר פיתחה חיישנים מבוססי גלי רדיו (RF) המאפשרים למפות באופן תלת מימד את הסביבה ללא שימוש במצלמה. לטכנולוגיה של החברה עשויים להיות יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד. ההסכם עם פאורסיה הוא שיתוף הפעולה הראשון של החברה בתחום הרכב.

פאורסיה הציגה את תא הנהג שלה, המכונה Cockpit (באנגלית, תא טייס), בתערוכת הרכב המתקיימת בימים אלה בפאריז. בעידן המכונית האוטונומית, הנהיגה, שתתבצע אוטומטית ללא התערבות אנושית, תפנה מקום עבור הנהג והנוסעים לטובת חוויה בידורית כוללת יותר. תא הנהג של פאורסיה מצויד בשורה של מערכות חכמות של חברות שונות שמיועדות להקנות לנוסעים ברכב חוויה בטוחה ונוחה יותר שתכלול כל מיני יישומים מותאמים אישית. כך למשל, התא של פאורסיה כולל מושבים מתקדמים של חברת ZF שיאפשרו לנוסעים להתרווח, לעבוד ולישון, מערכות חיווי קולי של חברת Parrot Automotive, ומערכות שמע של première.

בתוך המכלול הזה תפקידם של החיישנים של וואייר יהיה לנטר את הפעילות בתוך חלל המכונית במטרה לספק אינפורמציה מקיפה שתאפשר למערכות החכמות להתאים עצמן למצב והתנהגות הנוסעים. כך למשל, טכנולוגיית הזיהוי התלת-מימדית של החיישנים של וואייר יכולה לשמש כדי למנות את מספר נוסעים ברכב, לנטר פרמטרים גופניים שונים כגון נשימות ותנועות, לזהות מצבים של הירדמות או עירות, למנוע שכחת ילדים ברכב ואפילו לאבחן את מצבם של הנוסעים לאחר תאונת דרכים. שתי החברות השלימו בתחילת השנה בהצלחה הוכחת היתכנות למוצר ונערכות כעת לייצור סדרתי.

שיתוף פעולה עם סופטבנק בתחום ה-IoT

וואייר, שהוקמה ב-2011, פיתחה טכנולוגיית חיישנים, המבוססים על קרינת RF בתדר גבוה, אשר מסוגלים לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, החיישן של Vayyar מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר. השבב של החברה פועל בתדרי 3GHz-10GHz, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO).

כאמור, הפוטנציאל הטכנולוגי של החיישנים של וואייר אינו מוגבל רק לתחום הרכב. בסוף 2017 הכריזה וואייר על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענק הטלקום היפני Softbank בתחום ה-IoT. במסגרת ההסכם, שתי החברות יפתחו יישומי IoT המתבססים על חיישן התלת-מימד של Vayyar ועל טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סופטבנק. כמו-כן, סופטבנק תשמש כמפיצה הראשית של מוצרי Vayyar ביפן, שהיא נחשבת אחד משוקי ה-IoT המתפתחים בעולם.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Faurecia , Vayyar