ג'וניפר מכריזה על המהפיכה החדשה בעולם הענן: מולטי-קלאוד

29 נובמבר, 2018

יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית החליטה להתמקד בתוכנות ניהול הענן כדי להוביל את מהפיכת ה-Multicloud, שתהפוך את העננים המרכזיים הגדולים, לעננים מבוזרים וזריזים

בתמונה למעלה: מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים: "זהו השלב הבא בעולם ה-IT"

חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) האמריקאית, המוכרת בעיקר כספקית ציוד תקשורת עבור תשתיות טלקום ומרכזי נתונים, ממקדת את מאמציה בתחום חדש שאותו היא החליטה להוביל, ענן מגוון (Multicloud). בכנס השנתי של לקוחות EMEA שהתקיים השבוע בלונדון, אמר מנכ"ל החברה, רמי רחים, שהענן המגוון הוא השלב הבא בהתפתחות טכנולוגיית המידע (IT), "ויהיה גם הפרק הבא של ג'וניפר. אנחנו נאפשר ענן מגוון פשוט, מאובטח וזמין לכל".

ההיערכות של החברה לתחום החדש החלה כבר לפני שנה, שבמהלכה היא יצרה בריתות עם חברות כמו אריקסון, Red Hat ו-Nutanix, והרחיבה את תוכנת ניהול התשתיות שלה, Contrail Networking, אל קצות הרשת באמצעות ההכרזה על  Contrail Edge Cloud. "כעת אנחנו מוכנים לשינוי הענק בתעשייה שיביא עימו הענן המגוון", אמר הטכנולוג הראשי של החברה, ביקאש קולי.

כל ענן והמומחיות שלו

מאחורי המהלך עומדים תהליכים רחבי היקף, דוגמת הפיכת הענן לחלק בלתי נפרד מהתשתית העסקית של ארגונים, התפתחות ה-IoT, הופעתו הצפויה של הדור החמישי (G5), וההבדלים הגדולים בין העננים השונים הזמינים כיום בשוק. הבעיה מתחילה במאפיינים הנוכחיים של שוק הענן העולמי. כיום השוק הזה נישלט על-ידי קבוצה קטנה של חברות, שכל אחת מפעילה ענן בעל מאפיינים שונים מאלה של המתחרות האחרות, ולכן מתאים לצרכים שונים.

כך למשל, הענן של אמזון נחשב לגדול ביותר, ומותאם לתשתיות ושירותים. הענן של מיקרוסופט ממוקד יותר בהבאת שירותי IT קלאסיים, במיוחד כאלה המבוססים על פלטפורמות של מיקרוסופט. הענן של אורקל מותאם ליישומים עסקיים, במיוחד לאלה המבוססים על ה-ERP של אורקל, הענן של גוגל מצטיין בתחום הבינה המלאכותית ולימוד עומק, והענן של יבמ נמצא בתחילתו ויעיל מאוד באינטגרציה של מערכות.

זמני השהייה קצרים

"העננים השונים הם בעלי תכונות שונות ויתרונות שונים", הסביר מייק בושונג, סגן נשיא IoT לתחום הענן בג'וניפר. "ולכן אם רוצים לנהל אסטרטגיית ענן יעילה, יש צורך להשתמש בכולם – וכך מגיעים למולטי-קלאוד". לכך יש להוסיף מגמות נוספות. אבזרי IoT רבים צריכים להגיב בזמן אמת, או לפחות במהירות רבה מאוד. כלומר, הענן שהם מחוברים אליו צריך לספק תשובות בזמני השהייה קצרים מאוד, ולכן הוא צריך להיות קרוב אליהם.

משמעות הדבר שיש צורך בענן קרוב גיאוגרפית ופיסית. כלומר בקצה הרשת (Edge Cloud). הדבר בולט במיוחד ביישומים כמו IoT תעשייתי ו-V2X לתקשורת בין הרכב המקושר לבין תשתיות הכביש. כאן לזמני ההשהייה יש חשיבות קריטית. המכונית לא יכולה להמתין למידע המגיע משרת רחוק. מגמה זו צפויה להתחזק עם פריסת הדור החמישי, אשר השפעתו על התקשורת הטלפונית תהיה זניחה, מכיוון שמהפיכת הדור החמישי ממוקדת ב-M2M ובאבזרים המחוברים לאינטרנט.

הענן המרכזי יהיה ענן מבוזר

ג'וניפר מאמינה שהמגמות האלה יפעלו בשני כיוונים: בצד הלקוח החברות יגדילו את השימוש בסוגי ענן מגוונים, ובצד ספקי השירות, חברות הענן הגדולות ישנו את אסטרטגיית מרכזי הנתונים שלהן, ויתחילו לספק עננים מקומיים קטנים שיפעלו לצד העננים המרכזיים הגדולים שלהן. אם עד עכשיו היתרון העסקי היה לענן הגדול, כעת המגמה משתנה, והחברות ייאלצו לספק ענן מבוזר.

הרעיון מזכיר במידה רבה את המושג המוכר "ענן היברידי", שבו חברות משתמשות גם בענן ציבורי וגם בענן פרטי, בדרך כלל כדי לנהל עומסים ולנצל את הענן הציבורי רק במקרים מיוחדים בגלל עלותו הגדולה. אלא שעולם הענן המגוון שונה לפחות בהיבט אחד מרכזי: הוא ינוהל על-ידי מערכת ניהול מאוחדת ובעלת רמה גבוהה מאוד של אוטומציה. מערכת שתאפשר לנהל את כל העננים השונים באמצעות ממשק יחיד, ותציג את המשאבים השונים כמערך שלם אחד. במובן הזה, המושג מולטי-קלאוד מתאר את שיטת הניהול ולא את התשתית החומרית עצמה.

קואליציית המולטי-קלאוד

הסכמי שיתוף הפעולה שהחברה חתמה עליהם נועדו לסייע לה להוביל את המהפיכה הזו, שלהערכת ג'וניפר תיכנס בעוצמה לשוק בשנת 2020. שיתוף הפעולה עם אריקסון נועד להעניק לספקיות תקשורת יכולת הבאה של עננים אל קצות הרשתות שלהן. שיתוף הפעולה עם רד-האט מתחזק, ובקרוב שתי החברות יוציאו לשוק פתרון ענן מגוון שהן ישווקו וימכרו ביחד, ושיתוף הפעולה עם Nutanix נועד לספק כלי אוטומציה ואבטחה המאפשרים לקשר בקלות את כל העננים שמהם יורכב הענן המגוון.

מדובר במהלך מעניין מבחינתה של חברת ג'וניפר, אשר צמחה מתוך שוק פתרונות התקשורת לחברות טלקום, ומוכרת בשוק כמתחרה של סיסקו. לצד שוק הטלקום המסורתי, החברה מספקת פתרונות לשוק הענן ובעלת היקף מכירות של כ-4.5 מיליארד דולר בשנה. המיקוד של החברה בענן המגוון מהווה הימור על מגמת שוק עתידית, ומגביר את משקל התוכנה בחברה שצמחה מתוך עולם קופסאות התקשורת.

ישראל דוחפת את הביצועים לקצה גבול היכולת

חברת ג'וניפר נטוורקס מוכרת היטב בישראל. היא מספקת פתרונות לשוק המקומי, והמשרד הישראלי שלה מעסיק כ-15 עובדים. המכירות בישראל נעשות דרך מפיצים דוגמת אואזיס מקבוצת טלרד, טלדור, בינת ונטקום. מבחינת החברה, השוק הישראלי הוא ייחודי: אומנם הוא לא גדול אבל הוא תובעני מאוד.

הלקוחות המסחריים הם מאוד חדשניים, והשוק הביטחוני שלה בישראל, שהוא צבאי וממשלתי, מביא את הציוד שלה לקצה גבול הביצועים שלו.מנכ"ל ג'וניפר EMEA, תומאס דארו, אמר שהחברה לא מבצעת פיתוח בישראל, שכן האסטרטגיה שלה מבוססת על שני מרכזי פיתוח: בארה"ב ובהודו. "למרות זאת, השוק הישראלי מאוד חשוב עבורנו ואנחנו מתכננים לבצע כאן השקעות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , ענן

פורסם בתגיות: ג'וניפר , ענן