ServiceNow מפתחת LLM ל-IT ארגוני במעורבות מרכז המו"פ בישראל

15 ינואר, 2024

מרכז המו"פ הישראלי של ענקית ה-IT מפתח בין היתר פתרון Gen AI למתן המלצות לתיקון תקלות IT בארגונים. מנהל המרכז ל-Techtime: "החלטנו לפתח LLM משלנו, על-סמך הדטה שלנו וייעודי לתחום שלנו"

בתמונה למעלה: משרדי ServiceNow בישראל. צילום: אוראל כהן

טכנולוגיית הבינה המלאכותית הגנרטיבית (Gen AI) חודרת כיום לעוד ועוד תחומים, מפיננסיים וסייבר ועד אוטומוטיב ומדיקל. חברת מחשוב הענן ServiceNow, בשיתוף פעולה עם אנבידיה (Nvidia), מפתחת בימים אלה כלים מבוססי Gen AI שמיועדים לחולל מהפכה באופן שבו מתנהלים תהליכים ארגוניים ושירות לקוחות. חלק מהמאמץ של החברה האמריקאית בתחום זה מתבצע גם במרכז הפיתוח שלה בישראל.

ServiceNow, שבסיסה הראשי בקליפורניה, היא אחת מחברות שירותי ה-IT הגדולות בעולם. הכנסותיה ב-2022 הסתכמו ב-7.25 מיליארד דולר והיא נסחרת ב-NYSE לפי שווי שוק של 140 מיליארד דולר. החברה מספקת פלטפורמת ענן שמסייעת לארגונים לנהל את תהליכי העבודה הארגוניים, ותהליכים עסקיים מול לקוחות, בצורה דיגיטלית ומאוחדת. בנוסף לניהול שירותים ותהליכים אירגוניים, ServiceNow מספקת מספר פתרונות ספציפיים לניהול חברות ואירגונים, וביניהן פתרון לניהול משימות ה-IT ומיפוי ובקרה של כל המערכות המחוברות לרשת הארגונית, כגון שרתים, מחשבים, מכשירים ניידים ואביזרים מקושרים. הפלטפורמה מסייעת לזהות ולאבחן אירועי IT המצריכים מענה מצד צוות ה-IT.

להערכת החברה, כ-80% מקרב חברות Fortune500 עושות שימוש בפלטפורמה של סרוויס נאו , וגם בקרב המגזר הארגוני בארץ יש לה לקוחות רבים. מרכז המו"פ של ServiceNow בישראל, הפועל מזה כעשור, נמצא בפתח תקוה ומעסיק מעל-200 איש. הוא מבוסס על ארבע רכישות חשובות שביצעה החברה בישראל. ביולי 2014 רכשה ServiceNow ב-100 מיליון דולר את חברת Neebula Systems הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה שמסייעת לבצע מיפוי חכם לכל משאבי ה-IT של הארגון, ושיוכם לאפליקציות מרובות שכבות.

ב-2017 רכשה את חברת סקיי-ג'ירף (SkyGirafe), שעל בסיס הטכנולוגיה שלה השיקה ServiceNow את פלטפורמת המובייל שלה לארגונים ב-2019, מתוך מטרה לאפשר לעובדים לבצע משימות ארגוניות באמצעות הסמרטפון בממשק פשוט ונוח.  ב-2019 רכשה את AppSee, שפיתחה פלטפורמה המספקת אנליטיקה על דפוסי השימוש של המשתמשים בפלטפורמה של ServiceNow, וב-2020 רכשה את Loom Systems, שפיתחה פתרון מבוסס AI לאבחון ותיקון תקלות IT בארגון.

בתוך האקוסיסטם הטכנולוגי של ServiceNow, תחומי המיקוד של מרכז המו"פ הישראלי הם IT Operations Management (ITOM), פלטפורמת המובייל, ושיפור חוויית משתמש. בשיחה עם Techtime סיפר מנהל מרכז המו"פ של ServiceNow בישראל, אדר מרגלית, על הייחוד של הצוות המקומי. "מה שמייחד את הסייט הישראלי זה שיש רוח של סטארט-אפ. זה מתבטא במאמץ מתמיד להביא את החדשנות. בחברה-האם מעריכים זאת מאוד."

מרכז העצבים של כל ארגון

IT היא אחת המחלקות החשובות ביותר בכל ארגון. צוות ה-IT אחראי על התפקוד התקין והרציף של מערכות המידע והמחשוב, והיכולת שלו לאבחן ולטפל בבעיות במהירות היא קריטית לרציפות העסקית של הארגון, ודאי עם מדובר בארגון גדול שפועל באופן מבוזר באתרים שונים.

כאמור, אחד הנדבכים המרכזיים בפלטפורמה של ServiceNow הוא סט הכלים לניהול שירותי IT. הפלטפורמה מספקת מעין "מחלקת IT דיגיטלית". אדר: "הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנהל את הפעילות של מחלקת ה-IT בצורה הרבה יותר יעילה, וזה תורם לתפקוד של הארגון כולו. היא מספקת לצוות ה-IT נראות לגבי כל היישומים שרצים בשרתים, לקבל התראות על בעיות ולדעת מהם יחסי הגומלין בין היישומים השונים. המטרה היא למנוע השבתת פעילות [downtime], ואף לחזות בעיות לפני שהן מתרחשות."

אדר מרגלית. קרדיט: יח"צ

לדברי אדר, זהו אחד ההיבטים המרכזיים שבו מתמקד מרכז המו"פ הישראלי. "בישראל אנחנו פיתחנו פתרונות שמספקים מיפוי של הנעשה בשרתי הארגון. מתוך ניתוח הדאטה ובאמצעות טכנולוגיות AI, ניתן לקצר את זמני המיפוי וגם לספק חיזויים תפעוליים. המטרה היא לאגד את ההתראות שמגיעות ממערכות שונות, לנתח אותן, ולספק תובנות שיסייעו לתת מענה לתקלה ולעיתים להתריע מראש על תקלה שהולכת ומתהווה, מה שמכונה Predictive AIOps. הלקוחות שלנו חווים ירידה של עשרות אחוזים בהשבתות ובהתראות קריטיות."

ה-LLM מגיע לעולם ה-IT

בחודש מאי האחרון הכריזו ServiceNow ואנבידיה על שיתוף פעולה, שמטרתו לרתום את יכולות הבינה המלאכותית הגנרטיבית לעולמות שירותי ה-IT, שירות הלקוחות וחוויית העובדים. המטרה היא לנצל את הדאטה הייחודי שאוספת הפלטפורמה של ServiceNow כדי לפתח כלי אוטומציה חכמים בתחום תהליכי העבודה הארגוניים.

ServiceNow מפתחת את המודלים הן באופן עצמאי, והן תוך הרחבת מודלים קיימים, ביניהן פלטפורמת Nemo של אנבידיה, המשמשת לפיתוח מודלים טקסטואליים – ועל בסיס פלטפורמת המחשוב של אנבידיה DGX.

בין היתר, ServiceNow רותמת מודלי LLM כדי לפתח כלים שיידעו לתקצר ולסכם אוטומטית אירועים, קריאות (tickets) ותכתובות, דבר שמאוד ייעל את תהליכי העבודה הארגוניים והן את השירות ללקוח. בנוסף, מפתחת החברה עוזרים-אישיים מבוססי AI שיסייעו להתמצא בפלטפורמה ולקבל מענה לשאילתות בשפה חופשית, ועוד כלי ליצירת קוד לפי פקודה (prompt) שיאפשרו לארגונים המשתמשים בפלטפורמה לפתח יישומים מותאמים אישית. במרכז הפיתוח הישראלי עובדים גם על מערכת שתיתן המלצות מבוססות GenAI לפתרון תקלות, ושיפורים נוספים. חלק מכלים אלו כבר הגיעו ללקוחות החברה בנובמבר, וכלים ושיפורים נוספים צפויים בחודשים הקרובים. 

אדר: "היתה החלטה אסטרטגית ב-ServiceNow לפתח LLM עצמאיים שלנו, על סמך הדאטה שלנו וייעודי לתחום שלנו. היתה הסטה גדולה של משאבים לטובת הנושא הזה. בצורה זו אנו יכולים לספק מודל בעל מומחיות גבוהה יותר בתחומי הידע הספציפיים שלנו, וגם להימנע מהחשש של לקוחות להוציא את המידע שלהם החוצה לשירותים דוגמת Open AI. אין ספק שה-Gen AI עבר לחזית המאמץ, וזה מתבטא בשיתוף הפעולה עם אנבידיה ובהשקעה הרבה של החברה בנושא. "

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , טכנולוגיות מידע , ענן

פורסם בתגיות: LLM , ServiceNow , אדר מרגלית , אנבידיה