Wiliot הישראלית פיתחה תגית בלוטות' ללא סוללה

15 ינואר, 2019

החיישן של החברה, המאפשר להפוך כל מוצר צריכה לחכם, מתבסס על הפקת אנרגיה מגלי הרדיו בסביבה. החברה השלימה גיוס הון של 30 מיליון דולר, בהשתתפות אמזון, ARM וסמסונג

חברת הסמיקונדקטור הישראלית Wiliot שפיתחה חיישן אשר מאפשר להפוך כל מוצר צריכה לחכם,  הודיעה אתמול (ב') כי השלימה גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי התבצע לאחר שהחברה ביצעה מבדקים שהוכיחו את ביצועיו של החיישן החדשני שפיתחה, והשתתפו בו זרועות ההשקעה של שמות גדולים כמו אמזון, ARM, סמסונג וחברת Avery Dennison, המייצרת דבקים, אריזות ותגיות זיהוי לבגדים, ורואה ב-Wiliot השקעה אסטרטגית. Wiliot הוקמה ב-2017 על ידי מייסדי חברת Wilocity, שנמכרה לקואלקום ב-2014 תמורת 300 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה כ-50 מיליון דולר.

Wiliot פיתחה חיישן בגודל של בול דואר שמאפשר לחבר כל מוצר צריכה באמצעות תקשורת בלוטות' לאינטרנט ולענן. פריצת הדרך הטכנולוגית בפיתוח של Wiliot הוא בכך שמדובר בחיישן הראשון מסוגו בעולם שהינו נטול סלולה: צריכת ההספק שלו מתבססת אך ורק על הפקת אנרגיה באמצעות אנטנה מגלי הרדיו המצויים במרחב. כך למעשה אורך חייו של החיישן הינו בלתי מוגבל.

את השבב של Wiliot, הכולל מעבד של ARM, ניתן להדפיס בפשטות על פלסטיק ונייר ולהדביקו בפשטות על פריטי לבוש, אריזות מזון, חפיסות תרופות ומיכלים שונים. תגית הבלוטות' יכולה להפוך כל מוצר לחכם ומאפשרת ליצרנים, מפיצים וקמעונאים לעקוב בזמן אמת אחר המוצר לכל אורך שרשרת האספקה, מקו הייצור והמחסן ועד החנות וצרכן הקצה, ולקבל אינפורמציה על המוצר, כגון אמפרטורה, משקל ותכולה, ועל אופן השימוש בו על ידי הצרכן.

תג הבלוטות' של Wiliot

מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה טל תמיר, סבור כי השימוש מערכות אלקטרוניות מתכלות, זולות ונטולות הוא מפתח עבור תעשיית ה-IoT בעתיד. "אנחנו על סיפו של שינוי דרמטי באופן שבו מוצרים מיוצרים, מופצים, נמכרים וממוחזרים. חיישנים בגודל תגית, שצריכת ההספק שלהם מתבססת על המרת קרינה סביבתית, יאפשרו לצרכנים אינטראקציות חדשות עם המוצר שעד כה לא היו אפשריות. מוצרים יוכלו לתקשר מתי הם נאספים, את הטמפרטורה שלהם, או מתי צריך לחדש את תכולתם. ללא סוללות ורכיבים יקרים אחרים, לתגיות הבלוטות' שלנו יש מחזור חיים ואנרגיה בלתי מוגבלים, והן מאפשרות לחבר לעולם האינטרנט של הדברים מיוצרים שעד כה היו בלתי מחוברים."

Wiliot מעסיקה היום כ-40 עובדים. המשרד המרכזי שלה נמצא בסן-דייגו, אך מרכז המחקר והפיתוח יושב בישראל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חברות סטראט-אפ , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ARM , Wiliot , טל תמיר