פאוארמט הכריזה על טעינה אלחוטית דרך קירות

25 אוקטובר, 2020

המטען מסוגל לבצע טעינה ממרחק של 20 ס"מ. הפתרון מיועד לטעינת מצלמות אבטחה, משדרי דור חמישי ורובוטיקה ביתית. "אנחנו עובדים על הגדלת מרחק הטעינה מעבר ל-20 ס"מ"

חברת פאוורמאט (Powermat) מתל-אביב השיקה פלטפורמה חדשה לטעינה אלחוטית לטווח בינוני של מכשירים ניידים ואביזרי IoT. הטכנולוגיה מבוססת על השראה אלקטרומגנטית ומסוגלת לטעון מכשירים, וגם לספק להם זרם רציף, בהספק של עד 60 וואט ממרחק של כ-20 ס"מ, וגם דרך קירות, חלונות זכוכית ומשטחי פלסטיק.

הדורות הקודמים של החברה הציגו יכולת טעינה אלחוטית למרחקים קצרים של 0.8-3 ס"מ ו-10 ס"מ. מנהלת המוצר של החברה, איה קנטור, הסבירה ל-Techtime שהגדלת המרחק נותנת מענה לצרכים חדשים בתחום ה-IoT. קנטר: "מרבית פלטפורמות הטעינה האלחוטית בשוק מחייבות צימוד גבוה בין המקלט למשדר. אבל הצימוד הגבוה לא מספק פתרון מספיק טוב לסוגים רבים של מכשירים, ומכאן נולד הצורך בהרחבת טווח הטעינה".

הפתרון החדש מיועד בעיקר לטעינה דרך קירות של מצלמות אבטחה ומשדרי דור חמישי המותקנים המותקנים מחוץ לבית, ללא צורך בקידוח חור בקיר וחיבור המכשיר לחשמל באמצעות כבל. קטגוריה נוספת של מכשירים ניידים שעבורם מיועד הפיתוח החדש היא אבזרי רובוטיקה ביתית. מסתבר שרובוטים ביתיים, כמו לשואבי אבק אוטונומיים למשל, מתקשים להתמקם בעמדת הטעינה המחייבת צימוד מלא. הפתרון החדש מאפשר לרובוט להתמקם  בסמוך למשדר הטעינה כדי לבצע טעינה.

צפי לגידול מואץ בשוק הטעינה האלחוטית

הפלטפורמה מבוססת על שימוש במשדר ובמקלט. המשדר כולל סליל שידור המחולל שדה אלקטרומגנטי. האנרגיה הזו מיתרגמת לאנרגיה חשמלית כאשר נקלטת במקלט שבמכשיר הנייד, המצוייד בסליל הקליטה. בנוטסף, מידת הקרינה הנפלטת במהלך הטעינה הינה נמוכה מהקרינה הנפלטת במהלך טעינה רגילה באמצעות כבל. להערכת פאוארמט, אובדן האנרגיה בתהליך הוא אפסי וזמן הטעינה זהה לזמן הטעינה החשמלית הרגילה באמצעות כבל.

חברת פאוארמט נחשבת לאחת מהחלוצות בתחום הטעינה האלחוטית והיתה החברה הראשונה בעולם שהוציאה לשוק משטחים להטענה אלחוטית. היא הוקמה בשנת 2006 על-ידי רן פוליאקין (מייסד ומנכ"ל ננוקס), ד"ר אמיר בן שלום, דב הרשברג ויואב חפר. לחברה יש משרדים בתל אביב, באירופה ובארצות הברית והיא מעסיקה כ-25 עובדים, מרביתם בישראל. החברה עובדת עם יצרניות (OEM) בתחום הרכב, המובייל, המצלמות והרובוטיקה המטמיעות את הפתרון כחלק מובנה במוצר שלהן.

בין החברות שעמן היא משתפת פעולה: יצרנית האלקטרוניקה לרכב Harman, סמסונג, ג'נרל מוטורס ועוד. להערכת חברת Allied Market Research, שוק הטעינה האלחוטית בנאמד בכ-6.5 מיליארד דולר בשנת 2018, וצפוי לצמוח בקצב מואץ בשנים הקרובות ולהגיע להיקף של כ-49.3 מיליארד דולר ב-2027. זאת על רקע ריבוי אביזרי ה-IoT במרחב הביתי והציבורי והאימוץ הגובר של הטכנולוגיה בעולמות המובייל. קנטור: "אנחנו עובדים על הדורות הבאים שיספקו טווחים גדולים יותר של כמה עשרות סנטימטרים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , דור חמישי , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: powermat , טעינה אלחוטית