סטורדוט תבדוק את טכנולוגיית הטעינה המהירה – בחלל

9 מאי, 2021

החברה נבחרה להשתתף בניסויים שייערכו במסגרת משימת "רקיע" בפברואר 2022. בניסוי ייבדקו תהליכים כימיים המתרחשים בתנאי אפס כבידה במהלך הטעינה המהירה של הסוללה. "התוצאות עשויות להיות שובר-שוויון"

חברת סטורדוט (Stordot) תבדוק את ביצועי תאי הסוללה שפיתחה בתנאי כבידה אפסיים. החברה, בשיתוף ובמימון חברת החשמל, נבחרה להשתתף בסדרת הניסויים המדעיים שייערכו בתחנת החלל הבינלאומית, במסגרת משימת "רקיע" של סוכנות החלל הישראלית ו"קרן רמון", שתמריא לחלל בפברואר 2022.

במסגרת הניסוי, שיימשך כשבועיים ימים, תאי הסוללה של סטורדוט, המתבססים על סיליקון ולא על גרפיט, יעברו מאות מחזורים של טעינה ופריקה, וזאת במטרה לבדוק את הריאקציות הכימיות שגורמות לסיליקון להתרחב במהלך הטעינה המהירה, ותופעות חריגות נוספות שמתרחשות במהלך הטעינה. הנתונים ייאספו על ידי מחשב בתוך יחידת ניסוי סגורה. עם שובה של המשלחת ארצה, התוצאות ינותחו על ידי המהנדסים והחקרים של סטורדוט. בסטורדוט ציינו כי התובנות מהניסוי ישולבו בדור הבא של סוללות החברה, שיושקו מסחרית בשנה הבאה.

בסוללות ליתיום-יון רגילה, לא ניתן לבצע טעינה מהירה, וזאת מאחר שהזרמה מסיבית של מטען חשמלי מהקתודה לאנודה מוביל להתחממות-יתר ולתופעות כמו מטאליזציה שפוגעות בתפקוד הסוללה. סטורדוט ביססה את הסוללה שלה על חומרים שונים וארכיטקטורה חדשה, שמאפשרים טעינה מהירה. מנכ"ל סטורדוט, ד"ר דורון מאיירסדורף, אמר כי "הניסויים הללו עשויים להיות שוברי שוויון, לא רק בקידום הטכנולוגיה שלנו אלא גם לפתוח אפיקים חדשים במחקר החומרים שעשויים להיות בעלי השלכות מעבר לתעשייה הסוללות." בתחילת השנה דיווחה החברה על ייצור מסחרי של מקבץ מדגמי ראשון של סוללות, המיועדות לאפשר ללקוחות פוטנציאליים בתעשייה הרכב החשמלי להתרשם ולבדוק את הטכנולוגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: חלל , ליתיום-יון , סטורדוט