אלקטריאון: גרמניה תממן פיתוח תהליך אוטומטי לסלילת הכביש החשמלי

4 אוגוסט, 2022

קונסורציום E-MPower יקבל 5.7 מיליון אירו מממשלת גרמניה כדי לבחון יישום של הכביש החשמלי האלחוטי בדרכים מהירות, ולפתח תהליך סלילה אוטומטית של כבישי אלקטריאון

ממשלת גרמניה הקימה את קונסורציום E-MPower לבדיקת היתכנות השימוש בכביש החשמלי של אלקטריאון וויירלס (Electreon) מבית ינאי, גם בכבישים המהירים במדינה, ולפיתוח ציוד ייצור רובוטי לסלילת כבישים חשמליים בטכנולוגיה של אלקטריאון. בימים הקרובים צפויה לצאות הכרזה רשמית של משרד הכלכלה ושינוי האקלים בגרמניה. המשרד מממן את הפרוייקט בתקציב של 5.7 מיליון אירו, שמתוכו צפויה אלקטריאון לקבל תקציב של 2.1 מיליון אירו.

סמנכ"ל הכספים של חברת אלקטריאון, ברק דואני, סיפר ל-Techtime שהקונסורציום הוקם במסגרת מדיניות של ממשלת גרמניה להיערך לעידן של תחבורה חשמלית, ויתמקד שני נושאים מרכזיים. דואני: "נושא אחד יהיה בדיקת השימוש בכביש חשמלי בדרכים המהירות בגרמניה (אוטובאן). כעת אנחנו נמצאים בשלב בחירת מקטע הכביש (באורך קילומטר) ולוחות הזמנים".

החשיבות האסטרטגית של הרובוט

"התחום השני הוא היכולת להעביר את הטכנולוגיה לייצור המוני. במסגרת האסטרטגיה של גרמניה לשמור על הייצור, הקונסורציום יבחן גם את האמצעים לייצור ופריסה מהירה של התשתית, כאשר בשיתוף עם חברת Risomat הגרמנית נפתח ציוד לייצור אוטומטי של המערכות. למעשה, היא אמורה לייצר את המיכשור המאפשר אוטומטיזציה של ייצור חלקי המערכת, דוגמת הסלילים המוטמנים בכביש. במקביל, הקונסורציום יפתח מערכת אוטומטית להנחת הכביש, באמצעות משאית אשר תפרוס אותו תוך כדי נסיעה".

מבחינת אלקטריאון, החשיבות הגדולה של הקונסורציום נעוצה דווקא במטרה האחרונה: פיתוח תשתית ייצור ותהליכים אוטומטיים לייצור וסלילת כבישים חשמליים יאפשרו לה להציע את הטכנולוגיה לשימוש המוני רחב היקף, מעבר לניסויי הפיילוט שבהן היא מעורבת כיום. בקונסורציום משתתפות גם חברת יורביה שהיא שותפה אסטרטגית של אלקטריאון ומשתתפת איתה בשני פרוייקטי פיילוט נוספים, האוניברסיטה הטכנית של נירנברג, אוניברסיטת ארלנגן וחברת Risomat, המתמחה במערכות ייצור לציוד חשמלי.

סמנכ"ל הכספים של חברת אלקטריאון, ברק דואני
סמנכ"ל הכספים של חברת אלקטריאון, ברק דואני

חברת אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. המערכת מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

תעשיית הרכב מחפשת פתרונות טעינה חדשים

החברה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של כ-806 מיליון שקל. הטכנולוגיה של החברה נבדקת כיום במספר אתרים בעולם. בימים אלה היא מרחיבה את המקטע הנסיוני בשבדיה לאורך של 1.4 קילומטר, היא נערכת לבניית מקטע של 1.6 ק"מ במישיגן, ארה"ב בשיתוף עם חברת פורד, ומקטע נסיוני נוסף ביוטה, ארה"ב, בשיתוף עם יצרנית המשאיות Kenworth. לאחרונה היא השלימה בהצלחה סדרת ניסויים בברגמו איטליה, בשיתוף עם יצרנית המשאיות Iveco ותאגיד הרכב החדש Stellantis (שהוקם ב-2021 בעקבות המיזוג של פיאט-קרייזלר עם קבוצת PSA).

בחודש שעבר חתמה אלקטריאון על מזכר הבנות עם חברת CTG האמריקאית אשר מפעילה צי של כ-2,800 לימוזינות ומוניות בניו יורק ובלאס וגאס, ומתכננת להחליף את כל הצי שלה לכלי-רכב חשמליים הנעזרים בטכנולוגיות טעינה אלחוטית. מנכ"ל חברת אלקטריאון, אורן עזר, אמר שגרמניה הכריזה על אסטרטגיה לחשמול כבישים מהירים כפתרון לאתגר חישמול התחבורה הכבדה הבין עירונית. "מימון E-MPower מעיד על הכרה בפוטנציאל של הטכנולוגיה של אלקטריאון לשמש כפתרון מערכתי לאתגר הזה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Electreon , אלקטריאון , רכב חשמלי