אינטל תספק ללקוחות את הטכנולוגיה של ואלנס

28 ספטמבר, 2022

תיעזר בחברת ואלנס לפיתוח פתרונות תקשורת בתוך הרכב בתקן MIPI A-PHY, ותציע ללקוחות ייצור רכיבי ASIC המבוססים על הטכנולוגיה, או רכיבי SoC שלמים שבהם היא משולבת. מניית ואלנס עלתה ב-3.5%

חטיבת שירותי הייצור של חברת אינטל (Intel Foundry Services) תציע ללקוחותיה את טכנולוגיית MIPI A-PHY של חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון, המאפשרת ליישם תקשורת מהירה בין חיישנים בתוך הרכב. התקן פורסם בשנת 2020 על-ידי ארגון התקינה הבינלאומי MIPI, ומתבסס על טכנולוגיית HDBaseT של ואלנס, שגם היתה שותפה לקבוצת העבודה המצומצמת שגיבשה אותו. במקור הטכנולוגיה פותחה עבור השוק הביתי, אולם בשנת 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה למקד את עיקר מאמציה בתחום התקשורת בתוך הרכב.

בחודש ינואר 2022 מסרה ואלנס את שבבי משפחת VA7000 הראשונים לצורך הערכה ושילוב במערכות של כ-30 יצרניות רכב וכ-10 ספקיות ראשיות (Tier-1) שלהן. השבבים נמצאים בבדיקה לצורך תמיכת תקשורתית במערכות ADAS, ובהיערכות לפיתוח טכנולוגיות חדשות של "רכב מוגדר-תוכנה" (Software-Defined Vehicle). משפחת הרכיבים מספקת רוחב פס של 8Gbps לכל חיישן ברכב עד למרחק של 15 מטרים. בשלב הבא החברה מתכננת לגדיל את רוחב פס ל-16Gbps בכל נקודת קישור. הטכנולוגיה הזו עשויה להוזיל את עלות האלקטרוניקה ברכב, מכיוון שהיא מאפשרת להשתמש בכבלי תקשורת ובמחברים זולים ולא מסוככים.

רכיבי Valens VA7000 הם הראשונים בשוק אשר מיישמים במלואו את תקן MIPI A-PHY. בתחילת ספטמבר 2022 דיווחה ואלנס על השלמה מוצלחת של ניסויי התאימות בין משדר MIPI A-PHY לבין המקלט שלה. השבוע החברה דיווחה על הסכם שיתוף פעולה משמעותי מאוד מבחינתה: היא ואינטל יפתחו ביחד פתרונות MIPI A-PHY שאינטל תוכל להציע ללקוחות במסגרת פעילות חטיבת שירותי הייצור שלה. במסגרת ההסכם הזה, אינטל תספק ללקוחות שבבי ASIV המיישמים את התקן, או רכיבי SoC גדולים שבהם מוטמעת הטכנולוגיה של ואלנס במתכונת של קניין רוחני.

תחזית צמיחה ב-2022

פירוש הדבר שוואלנס תרחיב מאוד את האקוסיסטמס של משתמשי תקן MIPI A-PHY. מנכ"לית קבוצת פתרונות הרכב ב-Intel Foundry Services, ניברוטי ראי, אמרה ש-MIPI A-PHY היא "הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לתקשורת וידאו מהירה במכונית ומיועדת להטמעה בקנה מידה גדול. אנחנו משלבים תהליכי ייצור מתקדמים עם פריסה גיאוגרפית נרחבת, ובטוחים שנוכל לספק מענה להתעניינות החזקה בשוק".

בעקבות ההודעה עלתה מניית ואלנס בבורסת ניו יורק בכ-3.5% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-383 מיליון דולר. חברת ואלנס מעסיקה כ-300 עובדים. היא החלה להיסחר בבורסה בחודש ספטמבר 2021 בעקבות עסקת מיזוג מסוג ספאק (SPAC). ברבעון השני של 2022 צמחו מכירותיה בכ-28.5% והסתכמו בכ-22.5 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-44.1 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-30.9 מיליון דולר במחצית 2021.

למרות שרוב מכירות החברה הן עדיין בתחום המסורתי של מערכות אודיו-וידאו, היא צופה צמיחה משמעותית בתחום הרכב. בין השאר, בזכות הסכמי שיתוף פעולה שיש לה עם חברות מובילות כמו דיימלר, קונטיננטל, הרמן, בוש ומובילאיי. במצגת לשוק ההון מחודש אוגוסט 2022, החברה מעריכה את הפוטנציאל של שיתופי הפעולה האלה בכמה מאות מיליוני דולרים. מכל מקום, החברה עידכנה את תחזית המכירות של 2022 להיקף של 89-90 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Valens , אינטל , ואלנס