התייעלות וצמצום עובדים ב-3DM מראש העין

16 ינואר, 2023

פיתחה טכנולוגיית לייזר לשיפור היעילות של מדפסות 3D תעשייתיות. נמצאת עדיין בשלבי המו"פ. נותר לה מימון ל-24 חודשי פעילות. מינתה את אסיה אהרוני למנהלת המו"פ

בתמונה למעלה: ראש האלומה של 3DM. מאפשר להפעיל 6 מקורות לייזר במדפסות SLS

חברת 3DM מראש העין הכריזה על תוכנית התייעלות שנועדה להפחית את קצב שריפת המזומנים של החברה. התוכנית כוללת קיצוצי שכר והפחתת כוח האדם באופן שיביא להפחתה של כ-140 אלף שקל בהוצאת השכר – סכום המהווה כ-25% מהוצאות השכר הנוכחיות של החברה. במקביל, היא נכנסת לתוכנית פיתוח חדשה של ראש לייזר למדפסות תלת מימד. דירקטוריון החברה העריך שבקצב שריפת המזומנים של החברה לאחר יישום תוכנית ההתייעלות, ההון שבידיה מעניק 24 חודשי עבודה.

בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בבורסה בתל אביב בכ-9% וכעת היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-28.3 מיליון שקל. במקביל להתייעלות, החליטה החברה לפתח ראש לייזר בעל אלומה אחת עבור מדפסות תלת מימד תעשייתיות. מדובר בתפנית מעניינת, שכן עד היום החברה פיתחה טכנולוגיית לייזר מרובת-אלומות. המשימה החדשה תוטל על סמנכ"לית מחקר ופיתוח ש-3DM הביאה מחברת קורנית דיגיטל. מדובר באסיה אהרוני, אשר תיכנס לתפקיד ב-15 לפברואר 2023.

חברת 3DM הוקמה בשנת 2016 על-ידי ד”ר דניאל מאיר, לשעבר ממייסדי קיארו ו-Terabit router. החברה פיתחה ראש הדפסה המבוסס על לייזר מצב מוצק פרי פיתוח עצמי, המאפשר לשלוט בפליטת אורכי גל בטווח Mid IR (יכולת תכנון לקרינה בכל אורך גל בטווח 4-15 מיקרון).  הדבר מאפשר ייצור מוזל של חלקים בטכנולוגיית “המסת לייזר סלקטיבית” (Selective Laser Sintering – SLS), שבה מתיכים באופן מבוקר שכבות של אבקת פלסטיק.

ראש ההדפסה של החברה מאפשר להתאים את קרן הלייזר לחומרים ולעומק ההתכה הנדרשים, וכולל עד 16 מקורות לייזר שונים המבצעים התכה בו-זמנית של שכבת האבקה. בנוסף למקור הלייזר, החברה פיתחה ראש אלומה המאפשר לבצע חיבור אופטי של עד 6 מקורות ליצירת אלומה בעלת הספק גבוה עם מספר אורכי גל, ועל-ידי כך להגיע למהירות הדפסה של כ-1 שנייה לשכבה, בהשוואה ל-20-10 שניות במדפסות המובילות כיום בשוק.

בנובמבר 2022 דיווח המנכ"ל הנכנס עידו אלון לבעלי המניות, ששטכנולוגיית ההדפסה שלה נבדקת על-גבי מדפסות של VoxelSint הסינית. בנוסף, ראשי אלומת הלייזר של החברה נשלחו ליצרניות המדפסות 3D Systems האמריקאית ו-EOS הגרמנית, "שביצעו בהצלחה את בדיקות החיבוריות הראשוניות, וזאת כחלק מתהליך אינטגרציה לקראת שלב בחינת ביצועים". ראוי לציין שלמרות שהיא נסחרת בבורסה, 3DM היא חברת מו"פ הממומנת באמצעות ההון שגוייס מהציבור ובאמצעות מענקים של רשות החדשנות, ועדיין לא החלה במכירות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות

פורסם בתגיות: 3D Printing , 3DM