ננו-דיימנשן פיתחה מודל AI שממשיך ללמוד בנקודת הקצה אצל הלקוח

24 מרץ, 2024

החברה קיבלה פטנט על אלגוריתם שמחקה רשת נוירונים ומאפשר למודל להמשיך ולהשתפר על סמך דאטה חדש אצל הלקוח אך מבלי לחשוף אותו החוצה. ננו-דיימנשן מתכוונת להשיק פתרון AI תעשייתי שאינו מוגבל לעולם התלת-מימד

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) דיווחה בשבוע שעבר כי קיבלה ממשרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) אישור לבקשת פטנט נוספת בתחום ה-AI. כותרתו של הפטנט היא "מערכת ושיטות לחקות רשת נוירונים ללא גישה לצבר הנתונים ששימש לאימון המודל וללא גישה למודל המטרה", והוא פותח על ידי צוות חברת הבינה המלאכותית DeepCube, שנרכשה על ידי ננו דיימנשן באפריל 2021 ב-70 מיליון דולר

דיפקיוב רשמה עד כה 27 פטנטים ב-8 תחומי שיפוט שונים, ויש עוד 23 בקשות שממתינות לאישור. לדברי החברה, הפטנט החדש נוגע לאתגר הכרוך בפריסת מודלי AI בעולם האמיתי, ובפרט, כיצד ניתן להמשיך ולאמן את מודל ה-AI על דאטה חדש, כאשר הדאטה הזה שייך ללקוח. "בעולם התעשייתי ככלל ישנה מגבלה באשר לשימוש בדאטה מלקוח חדש, וזאת מטעמי רגישות וחיסיון. הפטנט החדש נותן מענה לאתגר זה בכך שהוא מאפשר לאמן ולשפר מודלי AI במתחם הלקוח [on-premises], מבלי שלננו-דיימנשן תהיה גישה לדטה או למודל", נכתב בהודעה.

בננו-דיימנשן מציינים כי קבלת הפטנט היא נדבך נוסף במאמצי החברה להפוך את האלגוריתמים של דיפקיוב, שכרגע משמשים את החברה באופן פנימי, למוצר מסחרי שניתן לשווק ללקוחות תעשייתיים. דיפקיוב מפתחת פתרון AI שלם ליישומים תעשייתיים שאינם מוגבלים רק לייצור תוספתי. מודל ה-AI שהחברה מפתחת אמור לרוץ באופן אוטונומי אצל הלקוח ולהשתפר עם הזמן. תהליך האימון של המודל מושתת ברמת החומרה על מעבדים גרפיים של אנבידיה, ואילו ההספקות (inference) מושתתות על המעבדים הגרפיים של אנבידיה ומעבדים מרכזיים של אינטל ו-AMD.

בחודש ספטמבר 2023 דיווחה ננו-דיימנשן כי הגישה בקשת פטנט עבור מודל שפה גדול (LLM) שפיתחה לניתוח בזמן אמת של קבצי יומן (log) של מכונות תעשייתיות.

מפעל דיגיטלי מבוזר שיפתור את בעיות שרשרת האספקה

דיפקיוב, שהיא כיום חלק מננו דיימנשן, נוסדה ב-2017 על ידי ד"ר אלי דויד וירון איתן. החברה פיתחה אלגוריתמים פטנטיים לניתוח מידע, המאיצים את תהליכי האימון של רשתות נוירונים ואת יישומן בקצה (inference. לדברי החברה, האלגוריתמים שלה מביאים להאצה של פי 10 במהירות העיבוד וחיסכון של פי 10 במשאבי הזיכרון הנדרשים, מה שמאפשר ליישם מודלים של למידת-מכונה באביזרי-קצה על גבי חומרה פשוטה וזולה יותר.

כאשר רכשה ננוש-דיימנשן את דיפקיוב ב-2021
הציגה החברה חזון לפיו טכנולוגיית הבינה המלאכותית של דיפקיוב תשמש כדי להציע לתעשיית ייצור המעגלים המודפסים מודל חדש של "מפעל ייצור דיגיטלי מבוזר", מעין פלטפורמה וירטואלית, שבה כל מדפסת תלת-מימד היא למעשה אביזר-קצה בתוך רשת של אביזרי-קצה שמתקשרים ביניהם. במסגרת הקונספט הזה, הטכנולוגיה של דיפקיוב תהווה המוח המנהל את רשת הנוירונים הזו, תוך שימוש בלמידת-עומק כדי לייעל את כל חלקי השרשרת ולהגדיל את התשואה של התעשייה, ואילו המדפסות של ננ-דיימנשן יהוו אביזרי-קצה של הרשת אשר יבצעו את הייצור בפועל.

בשבוע שעבר פרסמה ננו-דיימנשן את דו"חותיה השנתיים, ולפיהם הכנסותיה ב-2023 עמדו על 56.3 מיליון דולר, לעומת 43.6 מיליון דולר ב-2022. ההפסד הנקי ב-2023 הסתכם ב-54.5 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה יש כ-851 מיליון דולר. החברה עשויה להוציא לפועל תוכנית לרכישת מניות (buyback) בהיקף של 200 מיליון דולר, וזאת לאחר שב-2023 ביצעה רכישה עצמית של מניות בהיקף של יותר מ-90 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: דיפקיוב , ננו-דיימנשן