Towers Indus תרכוש מפינרג'י 300 מערכות גיבוי אלומיניום-אוויר

9 פברואר, 2023

אינדוס ההודית היא מיצרניות מגדלי התקשורת הגדולות בעולם. ההסכם כולל מסגרת אופציונאלית ל-18 אלף מערכות גיבוי. שוק הטלקום הוא אסטרטגי עבור פינרג'י

לאחר פיילוט מוצלח שנערך ב-2021, ומשא ומתן ממושך לאחריו, חברת פינרג'י (Phinergy) חתמה על הסכם רכש ראשון עם חברת Towers Indus ההודית, מחברות מגדלי התקשורת הגדולות בעולם. במסגרת המתווה שאושר על ידי החברה ההודית, אינדוס תרכוש מפינרג'י כ-300 מערכות גיבוי נקיות, המתבססות על ריאקציה בין אלומיניום ואוויר וללא פליטות, בתמורה ל-4 מיליון דולר. המתווה המתגבש בין החברות כולל מסגרת אופציונאלית לרכישה של עד 18 אלף מערכות גיבוי. לטאוארס אינדוס יש בסך הכול כ-180 אלף מגדלי תקשורת.

מערכות הגיבוי יספקו חשמל לאתר בעת הפרעות אספקה ברשת וימנעו פגיעה בשירותי התקשורת בעקבות שיבושי חשמל. שוק הטלקום הוא אחד משוקי היעד המרכזיים של פינרג’י. בעבר דיווחה החברה על פיילוטים עם בזק ואריקסון. בעקבות ההודעה, מזנקת מנייתה של פינרג'י בבורסת תל אביב ב-יותר מ-15% והיא נסחר לפי שווי שוק של 305 מיליון שקל.

במסגרת הפיילוט עם טאוארס אינדוס, שנערך במחצית השנייה של
2021, מערכת הגיבוי של פינרג'י הותקנה בשני אתרי תקשורת פעילים בהודו. לפי דיווח החברה בתום הפיילוט, בכל אתר תקשורת נרשמו מספר שעות של הפסקות חשמל בכל יום, כולל הפסקות חשמל של למעלה מ-10 שעות, כאשר מערכת הגיבוי של פינרג'י סיפקה גיבוי מלא של מאות שעות במצטבר לשני האתרים בכל הפסקות החשמל. במהלך הפיילוט, חברת מגדלי התקשורת יכלה להתחבר למערכת הניטור ושליטה מרחוק ולפקח אחר מצב הגיבוי בכל אתר.

חמצון מתכת באמצעות אוויר מן הסביבה

הפקת החשמל במערכות של פינרג’י מתבססת למעשה על היפוך התהליך שבו מיוצר אלומיניום. אלומיניום מופק מהמינרל בוקסיט, בתהליך אלקטרוליזה שבו מופרד החמצן מהאלומיניום בעזרת אנרגיה חשמלית. למעשה, בעת ייצור האלומיניום מבוצע תהליך “טעינה” של אנרגיה חשמלית שבסופו אגורה אנרגיה זו במתכת. הטכנולוגיה של פינרג’י מבצעת תהליך הפוך, שבו מתרחשת תגובה כימית בין אלומיניום, חמצן מן האוויר ומים, ובמהלכו משתחררת האנרגיה ששימשה לייצור האלומיניום. היתרונות באלומיניום הם במשקלו הנמוך ובקיבולת האנרגטית הגבוהה שלו, ובכך שבתהליך הפקת החשמל לא נפלטים חומרים מזהמים.

הבדל מהותי בין הסוללות של פינרג’י לסוללות רגילות הוא מקור החמצן: בסוללות רגילות החמצן אגור בתוך הקתודה באמצעות חומר הקושר את החמצן כדוגמת פחמן או מנגן. המבנה הזה הופך את הסוללות לכבדות, יקרות ומזהמות. בסוללה של פינרג’י הקתודה היא ממברנה הסופחת חמצן מהאוויר שבסביבה. על בסיס הטכנולוגיה הזו מפתחת פינרג’י שלושה קווי מוצר לשלושה שוקי יעד שונים: מערכות גיבוי למקרה של הפסקות חשמל ולאספקת חשמל באזורים מנותקי-רשת, מערכות אגירת אנרגיה, וסוללות לרכב חשמלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: הודו , פינרג'י