"התקשורת הארגונית הופכת מבעיה – ליתרון"

22 מרץ, 2023

המגזר הארגוני הפך לשוק היעד הראשי של ג'וניפר נטוורקס, ויתרונה מתבסס על טכנולוגיית ה-AI שהופכת את ניהול הרשת לאוטומטי ומורידה את המעמסה מה-IT. "מוביל להורדת התקורה התפעולית ומכניס שקט לארגון"

חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks), המספקת פתרונות חומרה ותוכנה לרשתות תקשורת, סיימה את שנת 2022 עם הכנסות שיא של 5.3 מיליארד דולר, צמיחה של 12% בהשוואה ל-2021. ג'וניפר פעילה בשלושה שווקים עיקריים: ספקיות תקשורת ואינטרנט (ISPs), חוות שרתים והעולם הארגוני. ב-2022, לראשונה, המגזר הארגוני (enterprise) היווה את שוק היעד הגדול ביותר של החברה, עם הכנסות של 2 מיליארד דולר.

המגזר הארגוני הוא שוק היעד שצומח בקצב המהיר ביותר בתחום הטלקום, וזאת עם התרחבות המעבר לענן והשימוש בקרב חברות עסקיות וארגונים ברשתות תקשורת פנים-ארגוניות. היתרון התחרותי הבולט ביותר של ג'וניפר בשוק זה מתבסס על טכנולוגיית ה-AI שהיא מביאה ואשר מאפשרות לנהל את רשתות התקשורת הארגוניות באופן אוטומטי ויעיל יותר.

גם בישראל, ג'וניפר שואפת להרחיב את חדירתה לשוק הארגוני המקומי. בשבוע שעבר אף ערכה ג'וניפר ישראל כנס מקצועי בתל אביב שהתמקד בלקוחות מהמגזר הארגוני.

בשיחה עם Techtime, הסביר מנכ"ל ג'וניפר ישראל, איציק מלכה [בתמונה למעלה], על החשיבות של טיב התקשורת הארגונית לפעילות של החברה. "בחברות ממגזרי ההייטק, הבנקאות והקמעונאות, הקישוריות הפנים-ארגונית היא משאב קריטי, שמשליך על כל ההיבטים התפעוליים והעסקיים. הבעיה היא שאין מנגנונים אוטומטיים לזיהוי פרואקטיבי של מה שלא עובד טוב ברשת. המעמסה נופלת על אנשי ה-IT."

מיליון דולר לכל שעת השבתה

מחקר של Garthner העלה כי כל דקת השבתה של רשת התקשורת עולה לארגון כ-9,000  דולר בממוצע, ובחברות גדולות, כך לפי IDC, עלות שעת השבתה יכולה גם להגיע למיליון דולר. מוצר הדגל של החברה בתחום היא פלטפורמת Mist AI, המתבססת על הטכנולוגיה של חברת Mist שרכשה ג'וניפר לפני מספר שנים.

Mist AI היא פלטפורמת אבטחת שירות המנטרת את התעבורה ברשת התקשורת ואת חוויית כל המשתמשים ואביזרי-הקצה. באמצעות טכנולוגיות של בינה מלאכותית ולמידת-מכונה, הפלטפורמה מאבחנת את טיב החווייה של המשתמשים, מתריעה באופן יזום על בעיות ומבצעת תיקון אוטומטי של תקלות.

בג'וניפר ממשילים את הטכנולוגיה למהפכת הרכב אוטונומי. כפי שברכב אוטונומי השליטה עוברת מהנהג למחשב, כך הודות ל-AI ניהול הרשת הופך להיות אוטומטי. מלכה: "הבינה המלאכותית משנה את עולם הנטוורקינג. השימוש ב-AI מאפשר לעבור לגישה פרואקטיבית של אבחון חוויית המשתמש. כאשר אתה יודע לאבחן ברמת דיוק גבוהה את חוויית המשתמש, יש לך שקיפות טובה יותר של מצב הרשת ואתה יכול לאתר בעיות ולהתחקות אחר מקורן. ג'וניפר עברה, הודות לאימוץ טכנולוגיות ה-AI, מעולם הקישוריות הטהור לעולם של ערך לארגון, הורדת תקורה תפעולית והבנה של חוויית המשתמש."

לאוטומציה של ניהול הרשת יש תועלות משמעותיות על משאבי כוח האדם בארגון. "הפיתרון שלנו, בהיותו אוטומטי ופרואקטיבי, מוריד את נושא הנטווריקנג מסדר היום של מחלקת ה-IT. לקוחות שלנו מעידים שהפיתרון הכניס שקט לארגון בהיבט זה – התקשורת הפכה מבעיה לגורם שמאפשר, ליתרון. הם אומרים שזה חוסך המון זמן ומשאבים, כי כמות התקלות הארגוניות יורדת משמעותית. העולם הישן דיבר על מהירות וקישוריות, העולם החדש  – על חוויית המשתמש, המפעיל והאפליקציה. זה פיתרון ענני (SaaS) וזה מאפשר לנו להוסיף עוד ועוד נדבכים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: איציק מלכה , ג'וניפר נטוורקס