ננו דיימנשן פיתחה מודל שפה גדול לניתוח לוגים של מכונות תעשייתיות

28 ספטמבר, 2023

המודל ינתח בזמן אמת קבצי יומן של מכונות תעשייתיות ויזהה תבניות וקורלציות. לדברי החברה, הדבר יאיץ וייעל פריסה של מכונות בעולם הייצור המתקדם

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) הודיעה אתמול (ד') כי הגישה בקשת פטנט עבור מודל שפה גדול (LLM) שפיתחה לניתוח בזמן אמת של קבצי יומן (log) של מכונות תעשייתיות. פיתוח המודל החדש בוצע על ידי צוות חברת הבינה המלאכותית DeepCube, שנרכשה על ידי ננו דיימנשן באפריל 2021 ב-70 מיליון דולר.

קבצי יומן הם קבצים המתעדים את כל האירועים והפעולות המתרחשים במערכת כלשהי, לרבות שגיאות ותקלות. בננו-דיימנשן מסבירים כי במכונות תעשייתיות הקבצים הללו מייצרים דאטה עצום, ועל כן לא ניתן לנתח אותם בזמן אמת. רק במקרים חריגים של תקלות מנסים לבצע חקירה באמצעות הדאטה הטמון בקבצים הללו, וגם חקירות מעין אלה מסתיימות זמן רב לאחר האירוע עצמו.

לדברי ננו דיימנשן, המודל שפיתחו בחברה מביא יכולות ניתוח שפה בדומה ל-ChatGPT, המאפשרות לנתח את הדאטה הזה במהירות ובזמן אמת. המודל מאפשר לזהות תבניות וקורלציות בקבצי היומן של אותו מודול ובין קבצי היומן של מודולים שונים, וכך לייעל ולזרז פריסה של מכונות תעשייתיות. בחברה מציינים כי הדבר נותן מענה לעולם הייצור המתקדם, שבו מכונות באותו אתר מתממשקות ומתקשרות זו עם זו בצורה של "תא". הדבר גם מתקשר עם החזון של ננו דיימנשן כי המדפסות שלנו יתקשרו זה עם זה באמצעות "מוח בינה מלאכותית".

דיפקיוב, שהיא כיום חלק מננו דיימנשן, נוסדה ב-2017 על ידי ד"ר אלי דויד וירון איתן. החברה פיתחה אלגוריתמים פטנטיים לניתוח מידע, המאיצים את תהליכי האימון של רשתות נוירונים ואת יישומן בקצה (inference. לדברי החברה, האלגוריתמים שלה מביאים להאצה של פי 10 במהירות העיבוד וחיסכון של פי 10 במשאבי הזיכרון הנדרשים, מה שמאפשר ליישם מודלים של למידת-מכונה באביזרי-קצה על גבי חומרה פשוטה וזולה יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: דיפקיוב , ננו-דיימנשן