פינרג'י: "מערכות הגיבוי שלנו סיפקו רציפות תקשורתית במתקפת החמאס"

7 נובמבר, 2023

מתבססות על ריאקציה בין אלומיניום ואוויר ומותקנות באתרי סלולאר רבים בקרבת הגבול עם עזה. הצליחו לספק חשמל במשך עשרות שעות, חרף שיבושים ברשת המרכזית

חברת פינרג'י (Phinergy) פרסמה היום (ג') מסמך המלמד על נחיצות מערכות הגיבוי שלה, המספקות למגדלי תקשורת אספקת חשמל חלופית במקרה של שיבושים באספקת החשמל מהרשת. לדברי פינרג'י, מגדלי תקשורת הפרוסים באזור הגבול עם רצועת עזה, שבהם מותקנות מערכות הגיבוי של החברה, הצליחו לספק שירותי תקשורת רציפים ביום המתקפה של חמאס ובימי הלחימה שלאחריה, וזאת בשעה שמגדלי תקשורת אחרים באותו אזור, ללא מערכות גיבוי, חוו הפרעות בתקשורת בשל פגיעה בקווי מתח ושיבושים באספקת החשמל.

מערכות הגיבוי של פינרג'י, המותקנות באתרי תקשורת, נועדו לספק חשמל לאתר בעת הפרעות אספקה ברשת כדי למנוע פגיעה בשירותי התקשורת בעקבות שיבושי חשמל. מערכות הגיבוי מתבססות על הפקת חשמל מריאקציה בין אלומיניום לאוויר שאינה פולטת מזהמים. מייסד החברה, אביב צידון, אמר: "המערכות שלנו הוכיחו את יכולתן לספק עשרות שעות של קישוריות רציפה בעת חירום, ובכך אפשרו למשתמשי רשת הסלולאר לשמור על קשר עם משפחותיהם וגופי החירום וההצלה."

לדברי פינרג'י, מערכות הגיבוי שלה מותקנות במאות אתרי תקשורת של אחת ממפעילות הסלולאר המובילות בישראל. אתרים אלה מייצגים כעשירית מכלל אתריה של מפעילת התקשורת. בעבר דיווחה פינרג'י, הנסחרת בבורסה, על שיתופי פעולה עם סלקום ובזק. בפינרג'י מסבירים כי אחד ההיבטים שתרמו לתפקוד הרציף של מגדלי התקשורת הוא היכולת לנהל את מערכות הגיבוי מרחוק וכך לכלכל את תצרוכת החשמל בצורה אופטימלית שתאפשר למגדלי התקשורת לפעול למשך זמן רב יותר.

חמצון מתכת באמצעות אוויר מן הסביבה

הפקת החשמל במערכות של פינרג'י מתבססת למעשה על היפוך התהליך שבו מיוצר אלומיניום. אלומיניום מופק מהמינרל בוקסיט, בתהליך אלקטרוליזה שבו מופרד החמצן מהאלומיניום בעזרת אנרגיה חשמלית. למעשה, בעת ייצור האלומיניום מבוצע תהליך "טעינה" של אנרגיה חשמלית שבסופו אגורה אנרגיה זו במתכת. הטכנולוגיה של פינרג'י מבצעת תהליך הפוך, שבו מתרחשת תגובה כימית בין אלומיניום, חמצן מן האוויר ומים, ובמהלכו משתחררת האנרגיה ששימשה לייצור האלומיניום. היתרונות באלומיניום הם במשקלו הנמוך ובקיבולת האנרגטית הגבוהה שלו, ובכך שבתהליך הפקת החשמל לא נפלטים חומרים מזהמים.

הבדל מהותי בין הסוללות של פינרג'י לסוללות רגילות הוא מקור החמצן: בסוללות רגילות החמצן אגור בתוך הקתודה באמצעות חומר הקושר את החמצן כדוגמת פחמן או מנגן. המבנה הזה הופך את הסוללות לכבדות, יקרות ומזהמות. בסוללה של פינרג'י הקתודה היא ממברנה הסופחת חמצן מהאוויר שבסביבה. על בסיס הטכנולוגיה הזו מפתחת פינרג'י שלושה קווי מוצר לשלושה שוקי יעד שונים: מערכות גיבוי למקרה של הפסקות חשמל ולאספקת חשמל באזורים מנותקי-רשת, מערכות אגירת אנרגיה, וסוללות לרכב חשמלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מלחמה 2023 , קלינטק

פורסם בתגיות: פינרג'י