קונטיננטל רוכשת את ארגוס בכ-450 מיליון דולר

5 נובמבר, 2017

ארגוס הוקמה על-ידי יוצאי 8200 וזהר זיסאפל. היא פיתחה אסטרטגיה רב-שכבתית המגינה על כל המערכות: החל מתקשורת האינטרנט החיצונית וכלה ברשת הבקרים הפנימית בתוך הרכב

ARGUS

חברת ארגוס סייבר (Argus Cyber Security) נמכרה לחברת קונטיננטל הגרמנית בעיסקה שהיקפה נאמד בכ-450 מיליון דולר. בעקבות העיסקה, תמוזג ארגוס בתוך חברת אלקטרוביט, שהיא חברת תוכנה עצמאית הנמצאת בבעלות קונטיננטל, ומספקת תוכנות לכלי-רכב בתחומים דוגמת מכוניות מקושרות, טכנולוגיות ממשקי אדם-מכונה (HMI), ניווט, מערכות סיוע לנהג ויחידות בקרה אלקטרוניות (ECU). החברה הממוזגת תספק פתרונות ושירותי אבטחת סייבר לכלי-רכב. בהם מערכות איתור חדירות ומניעתן, הגנה על משטחי תקיפה וכן ניטור וניהול מצב אבטחת הסייבר של ציי רכבים באמצעות מרכז אבטחת סייבר ארגוני (Security Operations Center).

חברת ארגוס סייבר הוקמה בשנת 2013 על-ידי שלושה יוצאי יחידה 8200: המנכ"ל עופר בן-נון, סגן נשיא למו"פ אורון לביא והטכנולוגי הראשי ירון גלולה, ביחד עם היו"ר זהר זיסאפל. בחודש אפריל 2016 החברה גייסה 26 מיליון דולר בסבב גיוס הון שני שכלל בין היתר את יצרנית החלקים לכלי רכב הקנדית Magna International, חברת הביטוח האירופית Allianz SE וקבוצת SBI היפנית, לצד קרנות ההון Magma Venture ו-Vertex Venture Capital, שהשקיעו בחברה בסבב הגיוס הראשון.

איכות הרכב היא איכות התוכנה המותקנת בו

כיום החברה מעסיקה כ-70 עובדים ומרכז הפיתוח שלה פועל מקרית עתידים. הטכנולוגיה של החברה עוקבת אחר תנועת הנתונים בתוך רשת התקשורת של כלי הרכב ומאתרת חריגות שעשויות להעיד על ניסיונות תקיפה. ניתן להטמיע את הטכנולוגיה בתוך קווי הייצור של המכונית, בלא צורך לבצע שינויים הנדסיים ברכיבי הרכב. בחודש אפריל השנה היא קיבלה חשיפה בינלאומית גדולה מאוד כאשר הצליחה להשתלט מרחוק על מכונית נוסעת ולהשבית את המנוע: היא חשפה פירצת אבטחה בשירות Drivelog Connect של חברת בוש (Bosch) הגרמנית, שאיפשרה לה לפרוץ מרחוק למערכות הקריטיות של רכב נוסע. ארגוס דיווחה על הפירצה לחברת בוש, אשר פיתחה טלאי אבטחה ייעודי כדי לסתום אותה.

ARGUS CYBER
תוכנת מרכז הבקרה של ארגוס

עופר בן-נון, מייסד שותף ומנכ"ל ארגוס סייבר סקיוריטי, אמר שלאור התקדמות הרגולציה בנוגע לאבטחת סייבר לכלי רכב ברחבי העולם, וביחד עם העובדה שכיום נוסעים מיליוני כלי רכב מקושרים, "החבירה לאלקטרוביט נעשתה בתזמון מושלם". נשיא חטיבת מוצרי הפנים בחברת קונטיננטל, הלמוט מאצ'י, אמר שרק ניידות מאובטחת היא ניידות חכמה. "רכישת ארגוס מחזקת את היכולות שלנו לפתח ולספק פתרונות ושירותים ביחד עם מומחי אבטחת סייבר מהטובים בעולם לכלי-רכב".

נשיא ומנכ"ל אלקטרוביט, אלכסנדר קוכר, אמר שכיום מוגדרים כלי-רכב באמצעות התוכנה הנמצאת בתוכם. "אלקטרוביט וארגוס משתפות פעולה משנת 2016 בפיתוח פתרונות אבטחת סייבר ופתרונות עדכון תוכנה מרחוק לרכבים. הוספת הפתרונות של ארגוס לסל המוצרים שלנו תאפשר לנו להמשיך ולקדם באופן משמעותי את פתרונות התוכנה שלנו".

אסטרטגיית אבטחה רב-שכבתית

חברת ארגוס פיתחה אסטרטגיית אבטחה רב-שכבתית המבוססת על סדרת כלים המנטרים את כל משאבי המיחשוב והתקשורת ברכב. חבילת Argus Connectivity Protection מנטרת את התקשורת בין הרכב לבין העולם החיצון הנעשת באמצעות מערכת הטלמטריה או מערכת הבידור והמידע. החבילה מיועדת למנוע התקנה של נוזקות, לבודד אפליקציות חשודות, ולאתר נסיונות תקיפה באמצעות תקשורת.

חבילת In-Vehicle Network Protection מגינה על רשת התקשורת הפנים-רכבית. היא מחפשת פעילות חשודה בתוך הרשת, שינויים בלתי מוסברים בהתנהגות הטיפוסית של הרשת ובלימת התקפות שהצילחו לחדור לרשת התקשורת הפנימית. החבילה מותאמת לארכיטקטורת הרשת הנפוצות ביותר בתעשיה, כמו CAN, CAN-FD, FlexRay, Ethernet ועוד.

חבילת ECU Protection מספקת הגנה על המיקרו-בקרים הפנימיים בתוך הרכב, האחראיפ על הפעלת מערכות כמו בלמים, מערכות עזר לנהג (ADAS), נעילת דלתות ויישומים קריטיים אחרים. היא מותקנת בתוך הבקרים עצמם, ומאפשרת למנוע התקפות, או לבלום תקיפות שהצליחו להסתנן לתוך המיקרו-בקרים.

מעל כולם פועלת שכבת Lifespan Protection. מדובר בעצם בשירות האוסף מידע על איומים ועל מצבם של ציי רכב ומספק מידע עדכני על הופעת תקיפות חדשות, ופיתוח מענה לתקיפות האלה. זהו שירות שרוב חברות האבטחה הארגוניות מספקות כיום ללקוחתו הארגוניים שלהן. שירות נוסף הניתן על-ידי החברה הוא פתרון לעידכון תוכנות בזמן אמת בשם Updates Over-the-Air, העוקב אחר רמת העידכון של התוכנות ברכב, ומבצע עידכונים מאובסטחים בזמן אמת, עם הפרעה מינימלית לתיפקוד הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , השקעות והון סיכון , חדשות