מאבקי הכוח הובילו להדחת יו"ר טליט

9 יולי, 2018

אסיפת בעלי המניות דחתה את ההצעה להאריך את כהונת הדירקטורים הישראלים והיו"ר ריצ'רד קילסבי. מפלת ההנהלה בהצבעה מתרחשת על רקע הניסיון של הקרן הסינית Run Liang Tai לבצע השתלטות עוינת

מחריפים מאבקי השליטה בחברת טליט (Telit) הישראלית-סינגפורית. על רקע הצניחה החדה בשנה האחרונה בערך מניית החברה הנסחרת בבורסה המשנית של לונדון (AIM), אסיפת בעלי המניות של החברה דחתה את הצעת מועצת המנהלים ולא אישרה את המשך כהונתם של שלושה הדירקטורים החיצוניים, ובהם היו"ר ריצ'רד קילסבי, לשעבר יו"ר חברת הימורי הרשת 888.

האסיפה התכנסה ב-25 ביוני, הצביעו מרבית בעלי המניות כנגד ההצעה לבחירה מחדש של היו"ר קילסבי ושל שני הדירקטורים הישראלים מרים גרינווד ושלמה לירן, אשר נכנסו לדירקטוריון לפני כשלושה חודשים כדי להוביל רפורמות ארגוניות ולייצב את החברה בעקבות פיטורי המנכ"ל הקודם עוזי כץ. לירן שימש בעבר כמנכ"ל קבוצת שטראוס, חברת הכבלים yes ואריקסון ישראל, וגרינווד היא עורכת דין המתמחה בתחום הפיננסי. אלא שלמרות הצבעת בעלי המניות, הדירקטורים הנותרים השתמשו בסמכותם ואישרו את המשך מינויה של מרים גרינווד לדירקטורית חיצונית במעמד זמני, כדי לא להותיר את החברה ללא דירקטורים חיצוניים.

ההנהלה הודיעה שתמשיך בדיונים עם בעלי המניות כדי לגבש את הרכב הדירקטוריון ולהבטיח שטליט תוכל להמשיך ולהתנהל באופן תקין. "מועצת המנהלים סבורה שלמען האינטרסים של כל בעלי המניות, החברה זקוקה ליציבות כדי שתוכל להוציא לפועל את האסטרטגיה שלה וזקוקה ללמוצעת מנהלים אפקטיבית עם פיקוח חיצוני ראוי", נכתב בהצהרת ההנהלה.

מנוע התקשורת של מוטורולה ישראל

חברת Telit הוקמה בשנת 200 על-ידי הישראלי עוזי כץ, ופועלת במתכונת גלובלית המעסיקה קרוב ל-500 עובדים בעולם, בהם כ-100 עובדים ברמת החייל בתל-אביב ובמכללת עמק הירדן בצמח. החברה מתמקדת בייצור מודולי תקשורת M2M (מכונה למכונה) עבור אינטגרטורים גדולים המשלבים את המודולים שלה בתוך הפתרונות שלהם, וכן פתרונות קישוריות להתקני IoT (האינטרנט של הדברים). החברה ביצעה ספר עסקאות רכישה לאורך השנים, כשאחת מהחשובות בהן היתה רכישת פעילות ה-M2M של חברת מוטורולה שהיתה מרוכזת בישראל, שבוצעה ב-2011.

בחודש אוגוסט הודיעה טליט שהיא בוחנת את מכירת חטיבת הרכב שלה, המספקת מוצרי IoT לניהול ציי רכב, מעקב אחר כלי-רכב וניטור נתונים בציי רכב. אחת הלקוחות העיקריות של החברה בתחום הרכב היא יצרנית כלי-הרכב החשמליים Tesla הנמצאת בבעלות אלון מאסק.

השנה הסוערת של טליט

טליט התמודדה בשנה האחרונה עם טלטלות ושערוריות. באוגוסט 2017 נאלץ מנכ"ל החברה עוזי כץ להתפטר מהתקפיד לאחר שהתברר שהסתיר מהמנהלים ובעלי המניות את העובדה שבשנת 1992 הוגשו כנגדו וכנגד אשתו כתבי אישום בארצות הברית בחשד שביצעו הונאת נדל"ן בבוסטון. כדי לטשטש את זהותו האמיתית, כץ אף שינה את האיות שמו באנגלית מ-Uzi Katz ל-Oozy Cats. במקומו של כץ מונה לתפקיד המנכ"ל ישראלי אחר, יוסי פייט.

מניית טליט ב-AIM בלונדון

השתלטות עוינת של קרן סינית

בחודשים ספטמבר ונובמבר 2017 פרסמה טליט אזהרות רווח לירידה בתחזית ההכנסות. האירועים האלה הובילו לצניחה חדה בשיעור של עשרות אחוזים במחיר המניה והפכו אותה ליעד אטרקטיבי להשתלטות עוינת, המובלת ככל הנראה על-ידי קרן ההון הסינית מהונג קונג, Run Liang Tai Management, שהגדילה את החזקותיה בחברה. כשבוע לפני האסיפה הכללית הודיעה הקרן שאחזקותיה הגיעו לשיעור של 15.2% מהמניות, ושהיא כעת בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

בעל המניות השני בגודלו בחברה הוא המנכ"ל לשעבר כץ, המחזיק כ-12.9% ממניות טליט. על פי דיווחים בתקשורת, גם נציגי הקרן וגם יוסי כץ הצביעו נגד הארכת מינוי הדירקטורים. כעת ימשיך להתנהל הקרב על הרכב הדירקטוריון ועל זהותה של החברה, כשכוחה העולה של קרן ההון הסינית עשוי להוביל למעבר של השליטה בחברה מידיים ישראליות לידיים זרות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אנשים , תקשורת