בקרמוס עברה למפעל חדש בפארק התעשייה קיסריה

17 דצמבר, 2015

קבלנית המיקרו-אלקטרוניקה בקרמוס מייצרת את שבבי הדוגמא הישראלים של אינטל ומארוול. השקיעה כ-7 מיליון שקל בהקמת חדר נקי ורכש ציוד חדש, ומתכננת להתרחב בשוק האירופי

בקרמוס מייצרת את שבבי הדוגמא הישראלים של אינטל ומארוול. השקיעה כ-7 מיליון שקל בהקמת חדר נקי ורכש ציוד חדש, ומתכננת להתרחב בשוק האירופי

BECKERMUS-MICRO

חברת בקרמוס טכנולוגיות (Beckermus) עברה בחודש האחרון למתקן חדש בפארק התעשייה הדרומי בקיסריה והתמקמה בשטח של 1,800 מ"ר. במסגרת הקמת קו הייצור החדש, בקרמוס בנתה חדר נקי חדש בהשקעה של כ-4.2 מיליון שקל. והשקיעה עוד כ-2.5 מיליון שקל ברכש מכונות חדשות.

עודד בקרמוס. מיקרוסקופ בכל תחנת עבודה
עודד בקרמוס. מיקרוסקופ בכל תחנת עבודה

בקרמוס היא חברה משפחתית מספקת שירותי קבלנות משנה בהרכבות מיקרו-אלקטרוניקה ומנוהלת על-ידי שני האחים אורן ועודד בקרמוס.

"המטרה היא לבנות קו ייצור שיוכל לספק שירותי ייצור במיקרו-אלקטרוניקה עבור השוק האירופי", הסביר עודד בקרמוס ל-Techtime. "יש לנו הזדמנות עיסקית מכיוון שהעבודה באירופה בתחום הזה היא מאוד יקרה, והאירופים לא שולחים עבודות מהסוג הזה לסין ולמזרח הרחוק".

התמחות ב-500 ננומטר

BECKERMUS-EXAMPLE
דוגמת הרכבה של החברה

חברת בקרמוס טכנולוגיות הוקמה בשנת 2001 ומתמחה בהרכבות מיקרו אלקטרוניקה החל מרמת הסיליקון. "יש לנו טכנולוגיות כמו Flip-chip שבהם כדורי הבדיל ממוקמים ישישרות על הסיליקון וטכנולוגיות Wire Bonding מכל הסוגים. המרכיב הדומיננטי בעמדת העבודה אצלנו הוא מיקרוסקופ. יכולת ההשמה שלנו מגיעה לרמה של 0.5 מיקרון (Die Attach), שהשוואה ל-25-30 מיקרון, המאפיינת את רכיבי ה-SMT הקטנים ביותר המצויים בשוק".

לקוחותיה כוללים קבלניות ייצור כמו פלקסטרוניקס או ניסטק, לצד חברות ביטחוניות, חברות מתחום התקשורת האלחוטית רחבת הפס, יצרניות שבבים, חברות מיכשור רפואי ועוד. התחום הרפואי נמצא בהתרחבות בשנים האחרונות, והחברה מבצעת עבודות הרכבה מיוחדות בשתלי רפואיים חכמים, אנדוסקופים רפואיים לבדיקה ויזואלית של איברים פנימיים ומוצרים דומים, הכוללים שילוב של מיקרו-אופטיקה עם מיקרו-אלקטרוניקה.

החברה מספקת שירותי ייצור מיוחדים לרוב קבלניות הייצור המובילות בישראל, אשר במקרים רבים מעבירים אליה כרטיסים אלקטרוניים שהם הרכיבו כדי שהיא תוסיף להם הרכבת Chip on Board. בטכניקה הזו מרכיבים את שבב הסיליקון ישירות על-גבי המעגל המודפס. החברה מבצעת את החיווט בין הכרטיס לבין המגעים בסיליקון, ולאחר מכן מכסה את השבב בדבק אפוקסי. אחד מהיתרונות של הטכניקה הזו היא שלא ניתן לחשוף את השבב כדי לבצע עליו הנדסה הפוכה (Reverse Engineering).

המבנה החדש של בקרמוס
המבנה החדש של בקרמוס

עודד: "עד לפני כחמש שנים ביצענו את רוב העבודות בעבודה ידנית, אולם החלטנו להרחיב את היקף הייצו, והקמנו קו ייצור אוטומטי, הכולל יכולות כמו חיתוך פרוסות סיליקון וזיווד בכל המארזים הדרושים. התשתית שבנינו מתאימה לספק מענה לייצור בהיקפי ביניים: מיחידות בודדות ועד כמה עשרות אלפי יחידות לכל מוצר.

"ההתמחות המיוחדת שלנו היא טיפול בפיסת הסיליקון עצמה (Die), כולל יכולת השמה של Die on Die. יש לנו למשל לקוח שפיתח רכיב RF הפועל בתדר של 60GHz. כדי לקבל מהרכיב את מירב הביצועים, יש צורך לספק לו מארז מיוחד ולא סטנדרטי. אנחנו עוזרים לחברות לפתור בעיות ומספקים להן שירותי ייעוץ וליווי טכנולוגי כדי לסייע בבחירת החומרים הנכונים, הדבקים המתאימים וטכנולוגיית המארז וההרכבה המתאימה למוצר".

רכיבי דוגמא של אינטל

כיום החברה מפעילה במפעל החדש חדר נקי ברמה של 10,000 חלקיקים, שבתוכו יש חדרים קטנים יותר ברמה של 1,000 ושל 100 חלקיקים. האחרונים משמשים בעיקר לעבודות זיווד של רכיבים אופטיים ורכיבי MEMS רגישים. "ברכיבי MEMS יש מירווחים של פחות מ-1 מיקרון, ולכן כל גרגר אבק יכול לנטרל אותם".

BECKERMUS-LINE

בתור קבלנית מיקרו-אלקטרוניקה ישראלית, יש לבקרמוס הזדמנות לעבוד עם החברות הגדולות ביותר בעולם המפעילות מרכזי פיתוח בישראל. כך למשל, היא מייצרת את המארזים לשבבי הדוגמא (Samples) המפותחים בישראל של אינטל, מארוול, אפל ומיקרוסופט. "מאוד נוח להם לעשות איתנו את האבטיפוס לבדיקה ואת הדוגמאות הראשונות הנשלחות ללקוחות. הם מקבלים את הרכיבים בתוך יומיים מרגע ההזמנה.

מדוע החלטתם לעבור למבנה חדש?

"החברה התרחבה ונזקקה למתקן ייצור גדול יותר. בנוסף, רצינו לבנות את קו הייצור בהתאם לתפיסה שפיתחנו לאורך השנים, המבוססת על עקרונות שונים המבטיחים ניקיון מקסימלי בחדרים. שיקול נוסף קשור לעתיד: אנחנו מעוניינים להגדיל את השוק האירופי שלנו, ולכן המתקן החדש כולל את כל התשתיות הדרושות להתרחבות ולהכנסת מכונות נוספות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured , MICROELECTRONIS