ננו דיימנשן גייסה 7 מיליון דולר בהנפקה פרטית

4 ספטמבר, 2019

המשקיעים קיבלו זכות להמיר את ההלוואה למניות של החברה בחודש מרץ 2021. ננו דיימנשן מכרה שתי מדפסות מדגם DragonFly LDM, המאפשרת ייצור תלת מימד של מעגלים מודפסים בריצות קצרות

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה ביצעה הנפקה פרטית בהיקף של כ-7 מיליון דולר, במתכונת של הלוואה המירה למניות. ההלוואה נועדה לממן פעילות שיווק ומכירות גלובלית והגדלת כושר הייצור של החברה. ננו דיימנשן דיווחה כי ההלוואה בנויה משלושה מרכיבים: סכום ראשוני של 4.3 מיליון דולר שיינתן מייד, וסכום נוסף בהיקף של 2.7 מיליון דולר שיינתן בשתי מנות עתידיות נפרדות. ההלוואה אינה נושאת רבית, ובתחילת חודש מרץ 2021 יוכלו המשקיעים להמיר אותה למניות של החברה.

חברת ננו דיימנשן מייצרת את מדפסות DragonFly Pro לייצור מיידי של מעגלים מודפסים עבור תעשיית האלקטרוניקה. מדובר במערכת מרובת חומרים הכוללים מתכות מוליכות ופולימרים מבודדים, אשר מסוגלת לייצר מעגלים מרובי שכבות ורכיבים אלקטרוניים בסיסיים כמו קבלים, נגדים, סלילים ואנטנות. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-38 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-2.85 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, ב-2018 כולה הסתכמו המכירות בכ-5.1 מיליון דולר.

ריצות קצרות בבריטניה ובגרמניה

היום (ד') היא דיווחה על מכירת המדפסת ה-44 מתוצרתה, הפעם לחברה אמריקאית הנחשבת לאחת מ-10 החברות הביטחוניות הגדולות בארצות הברית. בחודש יולי השנה היא חשפה דגם חדש של המדפסת, בשם  DragonFly LDM (בתמונה למעלה). המערכת החדשה מהווה שדרוג של מדפסת DragonFly Pro של החברה, אשר תוכננה לייצור מהיר של אבות טיפוס של מעגלים מודפסים, הכוללים מספר שכבות ורכיבים מודפסים כמו נגדים, קבלים, סלילים ואנטנות.

המערכת החדשה חורגת מעולם אבות הטיפוס, ומאפשרת ייצור אמיתי של סדרות קצרות. החברה מסרה שהיא יכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. ככל הנראה יש כבר לקוח למדפסת החדשה: נו דיימנשן הציגה את המדפסת בתצוגה משותפת עם חברת HENSOLDT הגרמנית, המייצרת סנסורים לשוק הצבאי והאזרחי. מדובר בחברת ענק המעסיקה כ-4,500 עובדים ובעלת מכירות של כ-1 מיליארד אירו בשנה.

מנהל פרוייקט הדפסת התלת-מימד בחברה, אנדריאס סלומון, אמר שהיכולת להריץ ייצור בסדרות קצרות בתוך החברה, תאפשר לה לפתח אפליקציות במהירות רבה יותר מבעבר. בנוסף, המדפסת נמכרה למרכז המו"פ הממשלתית-תעשייתי הבריטי Manufacturing Technology Centre, אשר ישתמש בה לייצור מעגלים מודפסים רב-שכבתיים, אנטנות וחיישנים. מכון MTC משמש כמרכז מחקר והתמחות בתחומי הייצור התוספי (Additive Manufacturing) והמשימה שלו היא לפתח שיטות ייצור זריזות וגמישות שיסייעו לתעשייה הבריטית להתחרות בשוק העולמי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , Nano Dimension , PCB , ננו-דיימנשן