REE: הזמנות ראשונות לדגמים "השטוחים" של החברה

17 נובמבר, 2022

חברות ציי רכב מארה"ב הזמינו ציים ראשונים של משאית ומסחרית חשמליות המתבססות על השאסי השטוח. החברה צפויה להכריז על עסקאות נוספות בחודשים הקרובים. "צופים המשך ביקוש גבוה לכלי הרכב החשמליים שלנו"

חברת REE דיווחה אתמול (ד'), עם פרסום הדו"ח לרבעון השלישי, על הזמנות מסחריות ראשונות. בעקבות הדגמות מוצלחות שביצעה בחודשים האחרונים, מספר חברות ציי רכב גדולות מארצות הברית הזמינו מ-REE ציים של משאית משלוחים חשמלית מדגם P7-B [בתמונה] ושל מסחרית חשמלית לשליחויות קצרות-טווח מדגם Proxima.

החברה לא מסרה מהו מספר כלי-הרכב שהוזמנו או את ההיקף הכספי של כלל הההזמנות. עם זאת, החברה ציינה כי מדובר בשלב זה בהזמנות של "ציי מבחן" אשר ישמשו את הלקוחות לצורך הערכה ובדיקה. במקביל, REE מנהלת מגעים עם חברות נוספות מתחומי השליחויות, הלוגיסטיקה והסחר המקוון, וצפויה להכריז על עסקאות נוספות בחודשים הקרובים.

החברה צפויה להתחיל בייצור ההמוני במחצית השנייה של 2023, וזאת לאחר שהשלימה באחרונה הקמה של מרכז אינטגרציה בעיר קובנטרי שבאנגליה, אשר מסוגל להרכיב כ-10,000 כלי-רכב בשנה. החברה מקימה מרכז אינטגרציה דומה בטקסס, וכן הכריזה כי בכוונתה להקים מרכז בדיקה בשבדיה, שמטרתו לבחון את ביצועי כלי-הרכב בתנאי חורף.

ה-P7-B וה-Proxima הם שני דגמים של כלי-רכב מוגמרים אשר מתבססים על פלטפורמת המרכב השטוחה P7 של REE. הם הושקו באחרונה ונבנו ביחד עם שתי ספקיות אמריקאיות, Morgen Olson) ו-EAVX, המתמחות בייצור גופים לכלי-רכב. ה-P7-B היא משאית שליחויות המסוגלת לשאת מטען של 2 טון, מגיעה למהירות מרבית של 120 קמ”ש, ובעלת טווח מקסימלי של 241 ק”מ. דגם ה-Proxima הוא ואן מסחרי המסוגל לשאת מטען של 4 טון, מגיע למהירות שיוט מקסימלית של 130 קמ”ש לטווחי נסיעה של עד 600 ק”מ בטעינה מלאה.

שני הדגמים מתבססים על השאסי השטוח של REE, מה שמעניק לכלי-הרכב מרווח פנימי מוגדל ומקל את מלאכת הפריקה והטעינה. כמו כן, היגוי הרכב הינו אלקטרוני לחלוטין (x-by-wire).

"יצרנו מיצוב חזק"

ברמה הפיננסית, REE דיווחה ברבעון השלישי על הפסד נקי של 33.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 25.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. החברה צופה כי הוצאותיה התפעוליות בשנת 2022 יסתכמו ב-100-120 מיליון דולר, בנוסף להשקעה של 30 מיליון דולר בהכשרת יכולות הייצור. בקופת המזומנים של החברה כ-185 מיליון דולר. ב-REE הדגישו כי החברה עומדת במסגרת התקציב וכי ברשותה מספיק הון לצורך תוכנית המסחור.

על רקע התנאים המקרו-כלכליים בעולם הדגיש דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל REE, כי "אנו ממשיכים להציג משמעת תפעולית ופיננסית קפדנית. אנו מאמינים כי יצרנו מיצוב חזק בשוק הרכבים המסחריים באמצעות ערוצי שיווק ייחודיים, ואנו צופים המשך ביקוש גבוה לכלי הרכב החשמליים שלנו."

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע “פינות” הרכב, בין השאסי לגלגל ובתוך הגלגל. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. החברה מכנה את הארכיטקטורה הזו x by wire, וזאת מאחר שכל מערכות הרכב, הממוקמות בארבע הפינות, נשלטות על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני. על בסיס טכנולוגיה זו פיתחה החברה עד כה מספר פלטפורמות עבור יישומי-קצה כמו משלוחים עירוניים, רכבי היסעים, מונית אוטונומית ומשאית בינעירונית.

דגם ה-Proxima

האזינו לשיחה עם אוהד שטאובר, סמנכ”ל המו”פ של REE, מתוך תוכנית מס’ 47 בפודקאסט שלנו, שעלתה בחודש מרץ 2022:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: REE