אינוויז החלה לייצר חיישנים בקו החדש בראש העין

28 דצמבר, 2022

קו הייצור שהקימה מהווה מרכיב חיוני באסטרטגיית הטיר-1 של החברה. מנכ"ל אינוויז, עומר כילף, הסביר ל-Techtime מדוע החברה נכנסה למהלך כל-כך נועז, כיצד הוא נעשה ומה תהיה השפעתו על הריווחיות שלה

בתמונה למעלה: עומר כילף, מנכ"ל Innoviz Technologies. צילום: Techtime

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz) נמצאת באחד מהרגעים המכריעים בתולדותיה: היא החלה לייצר חיישני LiDAR בקו הייצור החדש שהקימה בפארק אפק בראש העין, ובשבועות הקרובים היא תשלים את הכנת מערכות הייצור האוטומטיות שיועברו בשלמותם לקבלני ייצור לקראת ההשקות הראשונות של מכוניות המצויידות בחיישנים שלה. לוח הזמנים צפוף: בשנת 2023 צפויה ב.מ.וו להשיק מכונית ברמת L3 עם חיישן אינוויז, ולקוח סמוי מתכנן להשיק היסעית (Shuttle) אוטונומית ברמת L4 עבור שדות תעופה באירופה. בשנת 2024 מתכנן הלקוח האסיאתי של החברה להשיק מכונית ברמת L3 עם חיישני אינוויז ובשנים 2024-2025 צפויות לצאת לשוק המכוניות של פולקסווגן, הלקוח הגדול ביותר של החברה, שגם הן יהיו ברמת L3.

החברה מגיעה אל השלב הזה לאחר שביצעה את אחד מהמהלכים הנועזים בתעשייה: מעבר למתכונת של ספקית טיר-1, אשר מספקת פתרונות שלמים ישירות ליצרניות הרכב – ולא עבודה במתכונת של טיר-2 או טיר-3 – כפי שעושות רוב חברות הטכנולוגיה העובדות מול יצרניות הרכב העולמיות. "ההחלטה להיות טיר-1 היא הדבר הטוב ביותר שקרה לנו", בפגישה עם עם Techtime, הסביר מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף, מדוע וכיצד המהלך הזה בוצע.

מדוע בכלל חשבתם שחברת סטארט-אפ מישראל יכולה להיות טיר-1?

עומר כילף: "לתעשיית הרכב יש מבנה מאוד יציב. בראשה עומדות כ-20 יצרניות מותג גדולות אשר מייצרות מכוניות. הן מחלקות את הרכב למודולים שונים, ומבצעות עליהם מכרזים בקרב חברות הטיר-1, אשר מספקות להן מודולים שלמים. מכיוון שהחברות האלה מתמחות במודולים נפרדים, בכל תחום יש מסר מוגבל של מתחרים. בתחום ה-ADAS, למשל, יש כיום 6-7 ספקי טיר-1 בכל העולם. בתחום ה-LiDAR מספרן קטן מאוד, וגם הן מתבססות על חברות טיר-2 המספקות להן את הטכנולוגיה".

עלות ההסמכה מגיעה לכ-20% מהתקורה

"כאשר הצגנו את הטכנולוגיה שלנו בפני ב.מ.וו הם התלהבו ממנה אולם הסבירו לנו שאנחנו חברת סטארט-אפ קטנה, ולכן עלינו למצוא חברת טיר-1 כדי שהם יבדקו את הטכנולוגיה שלנו. כך הגענו למגנה ולאפטיב, ובסופו של דבר זכינו בפרוייקט באמצעות מגנה. כשהתחלנו את התהליך מול פולקסווגן, היינו כבר במקום אחר, והם הסכימו לבדוק האם אנחנו יכולים להיות ספק טיר-1. בעקבות זאת נכנסנו לסדרה ארוכה מאוד של מבחנים. הם בדקו כיצד הארגון מנוהל, כיצד הוא מתעד את כל שלבי הפיתוח והמעבר לייצור וכיצד מנוהלים שינויים בקוד התוכנה. הם אפילו בודקים את ההיסטוריה של הפיתוח וכמובן את קו הייצור. הדרישות האלה יכולות להגיע לתקורה של עד כ-20% מהמכירות, אבל למרות זאת, העבודה במתכונת של טיר-1 מאפשרת למכור את המוצר במחיר זול יותר וגם ליהנות משולי רווח גבוהים יותר מאשר עבודה במתכונת של טיר-2".

חיישני InnovizTwo שיצאו מקו הייצור החדש בראש העין
חיישני InnovizTwo שיצאו מקו הייצור החדש בראש העין

הכניסה לבורסת נסד"ק באפריל 2021 קשורה למהלך הזה?

"ההחלטה להיכנס לבורסה לא נבעה מההחלטה להיות טיר-1, אבל היא סייעה לה: אחד מהמדדים שנבדקים במסגרת התהליך הוא היציבות הפיננסית של החברה והיקף ההון העומד לרשותה. הכניסה לבורסה שירתה את המטרה הזאת מכיוון שההון שגייסנו איפשר לנו לעמוד ביעדים הפיננסיים. בחודש נובמבר 2021 קיבלנו אישור שאנחנו חברת טיר-1 של קבוצת פולקסווגן, ובחודש אפריל 2022 זכינו בפרוייקט אספקת החיישנים לקבוצת פולקסווגן. כעת המטרה שלנו היא לקבל מעמד של טיר-1 מכל יצרניות הרכב בעולם. אנחנו כבר לא מציעים את המוצר שלנו במתכונת של טיר-2".

כיצד הקשיים בשרשרת האספקה משפיעים על המהלך?

"למעשה הדבר מסייע לנו. יצרניות הרכב מאוד התאכזבו מספקיות הטיר-1 שלהן אשר לא הצליחו להשיג רכיבים ולעמוד בהתחייבויות שלהן. הדבר גרם להן הפסדים של מיליארדי דולרים. הנסיון הזה גרם להן להעדיף התקשרות ישירה עם ספקים כמונו".

כיצד השינוי מורגש במערך הייצור שלכם?

"בדור הראשון (חיישן InnovizOne) ביצענו את התכנון לייצור ביחד עם קבלן ייצור חיצוני. הקו נבנה בגרמניה, ובשיא ארועי הקורונה היו לנו בעיות קשות. במעבר לחיישני הדור השני (InnovizTwo) לקחנו אחריות על התהליך: אנחנו מפתחים אצלנו את קו הייצור, וכשהוא יהיה מוכן הוא יועתק אל קבלן הייצור באתר היעד. אנחנו נספק לקבלן את המכונות שאנחנו מפתחים כאן. זה יהיה קו אוטומטי שלא ידרוש הכשרה מיוחדת של עובדי הקבלן. כאשר פולקסווגן בחנו אותנו, הם ביצעו בדיקה של קו הייצור אצלנו ואצל קבלני המשנה שלנו. חלק גדול מהם לא קיבל אישור, ולבסוף הם אישרו שני קבלנים אשר גם מספקים גיבוי אחד לשני".

מערכת Active Alignment אוטומטית

מערכת אוטומטית להרכבת האלמנטים האופטיים, הנמצאת בפיתוח בחברת אינוויז בראש העין
מערכת אוטומטית להרכבת האלמנטים האופטיים, הנמצאת בפיתוח בחברת אינוויז בראש העין

קו הייצור אשר מפותח היום במשרדי החברה בפארק אפק בראש העין ממוקם ברובו בחדר נקי ומסוגל להגיע לקיבולת ייצור מקומית של כמה אלפי יחידות. כאשר הוא יושלם, אינוויז תספק לאתרי הייצור הסדרתי המיועדים גם מערכת כיוונון אופטית (Active Alignment) אוטומטית אשר מתקינה את האלמנטים האופטיים בחיישן, בודקת את דיוקם ומקבעת אותם אוטומטית למקומם. השלב האחרון בתהליך הייצור הוא עמדת הבדיקות אשר קיבלה בחברה את הכינוי End of Line. כל חיישן שייצא מקו הייצור יעבור סדרת בדיקות אוטומטיות אשר יקבעו האם הוא כשיר למסירה ללקוח, ולאחר שקיבל את ההסמכה הוא מעבר לשילוח.

יצרניות הרכב לא דורשות בלעדיות על הטכנולוגיה?

"חברת ב.מ.וו היא חברה חדשנית אשר רוצה לצאת ראשונה עם טכנולוגיות חדשות. לכן היא בוחרת הרבה פעמים בטכנולוגיות שהן עדיין בשלב הראשוני שלהן. אולם התעשייה הזאת בנויה על רעיון המפל: תהליך שבו טכנולוגיות עוברות מהחברות המתקדמות אל החברות הפחות מתקדמות. הגרמנים הם תמיד הראשונים שנכנסים לטכנולוגיות חדשות. העובדה שזכינו בפרוייקטים גם של פולקסווגן וגם של ב.מ.וו מעמידה אותנו בעמדה טובה מאוד בשוק. הן מעוניינות שהטכנולוגיות החדשות יגיעו ללקוחות רבים כדי להוזיל עלויות, ולכן בסופו של דבר התעשייה מגיעה למצב שבכל תחום ברכב יש 2-3 ספקים בלבד. אחד מהמהנדסים הבכירים של ב.מ.וו הדגים לי את הרעיון הצורה חריפה: 'אם יש פיצ'ר שרק אני משתמש בו – תגיד לי ואני אסיר אותו', הוא אמר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , LiDAR , אינוויז , עומר כילף , רכב אוטונומי