הסתיים מאבק הקניין הרוחני בין וואווי וסולאר-אדג'

24 מאי, 2022

שתי החברות חתמו על הסכם סודי לרישוי טכנולוגי הדדי. התביעה נגד וואווי התנהלה במקביל בגרמניה ובסין. מכירות סולאר-אדג' בצמיחה בהשפעת המלחמה באוקראינה, אשר הביאה להאמרת מחירי האנרגיה באירופה

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge Technologies) וחברת וואווי (Huawei) חתמו על הסכם רישוי הדדי המאפשר לכל אחת מהן להשתמש בחלק מהפטנטים של החברה השנייה. מדובר בהסכם סודי ששתי החברות מסרבות למסור עליו פרטים, אולם הוא מסיים מאבק משפטי שנמשך ארבע שנים והתנהל במקביל בבתי משפט בגרמניה ובסין. הסכסוך החל בחודש יוני 2018 כאשר סולאר-אדג’ הגישה שתי תביעות נגד חברת וואווי הסינית ונגד המפיץ שלה בגרמניה, WATTKRAFT Solar GmbH, בבית המשפט המחוזי במנהיים, גרמניה. במסגרת התביעות היא האשימה את וואווי בכך שהיא מוכרת בגרמניה מוצרים המפירים את הקניין הרוחני שלה בשני תחומים מרכזיים: ממירי ההספק למתח ישר (DC), ומייעלי הספק (optimizers), הדואגים לכך שהפאנלים הסולאריים יעבדו בתוך עקומת העבודה האופטימלית שלהם.

“השגשוג של תעשיית האנרגיה הסולארית אפשרי רק כאשר התעשייה מנהלת תחרות בריאה והוגנת”, אמר אז יו”ר ומנכ”ל סולאר-אדג’, גיא סלע זכרונו לברכה. בחודש אוקטובר 2019 היא הרחיבה את המאבק גם אל סין, והגישה שלוש תביעות משפטיות נגד וואווי בבית המשפט האזורי בעיר יינן (Jinan) ובבית המשפט בעיר שנזן. סולאר-אדג’ תבעה פיצויים על הפרת הפטנטים שלה וביקשה מבתי המשפט להטיל איסור על מכירת המוצרים המפירים את הקניין הרוחני שלה.

פשרה מחוץ לבית המשפט

בתגובה, הגישה וואווי תביעות נגד סולאר-אדג' בבית המשפט בסין, בטענה שסולאר-אדג' היא זאת שהפרה את הפטנים של וואווי. הדיון בשתי התביעות עדיין לא הסתיים, אולם ככל הנראה מדובר בסוג של תיקו, מכיוון שבהודעה של שתי החברות נכתב באופן בולט שמדובר בהסכם הדדי, המאפשר לכל אחת משתי החברות להשתמש בקניין רוחני מסויים של החברה השנייה. "ההסכם הזה מסיים את התביעות שהתנהלו בבתי משפט בסין ובגרמניה".

חברת סולאר-אדג’ נהנית מצמיחה במכירות למרות המחסור ברכיבים בשוק העולמי. בשנת 2021 צמחו מכירותיה בכ-35% והגיעו לשיא של 1.96 מיליארד דולר. החברה דיווחה על צמיחה בכל מגזרי השוק: ביתי, מסחרי ותשתיות, ובכל האזורים הגיאוגרפיים. ברבעון הראשון של 2022 היא דיווחה על צמיחה נוספת, והפעם בסיוע האמרת מחירי האנרגיה בעקבות המלחמה באוקראינה. המכירות ברבעון צמחו לשיא של 655 מיליון דולר. המכירות באירופה, שבה הרבעון הראשון הוא בדרך כלל חלש מאוד, זינקו בכ-48% להיקף של כ-265 מיליון דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-14 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סולאר-אדג'