בוטל המיזוג בין צ'ק-קאפ וקיסטון; הדירקטוריון הוחלף

19 דצמבר, 2023

בעלי המניות של צ'ק-קאפ הצביעו נגד עסקת המיזוג שנחתמה בחודש אוגוסט 2023. את ההתנגדות הובילה קרן ההשקעות הקנדית סימטריקס, בטענה כי המחיר אינו מגלם את שווי הקניין הרוחני האמיתי של החברה

הסכם המיזוג בין חברות צ'ק-קאפ (Check-Cap) לבין חברת השתלים הדנטליים Keystone Dental בוטל אתמול (ב') על ידי בעלי המניות של צ'ק-קאפ. באסיפת בעלי המניות השנתית הצביעו מרבית בעלי המניות נגד אישור הסכם המיזוג, שנחתם בחודש אוגוסט 2023, ובעד הדחת ארבעת חברי הדירקטוריון המכהנים של צ'ק-קאפ.

את ההתנגדות לעסקה הובילה בחודשים האחרונים קרן ההשקעות הקנדית Symetrics, המחזיקה בכ-5.6% מהון החברה. סימטריקס הצליחה לדחות את מועד אסיפת בעלי המניות, שהיתה אמורה בתחילה להתקיים ב-4 בדצמבר. לפני כשבועיים, גם מייסד צ'ק-קאפ, יואב קמחי, שגם שימש כ-CTO של החברה, פרסם מכתב פומבי חריף ובו קרא להתנגד לעסקת המיזוג. הטענות המרכזיות של סימטריקס וקמחי היו כי העסקה מעניקה שווי מופרז לקיסטון וכי מחיר העסקה אינו מגלם את ערכו האמיתי של הקניין הרוחני שפיתחה צ'ק-קאפ לאורך השנים. 

לאסיפת בעלי המניות אמש קדמה התדיינות משפטית בין סימטריקס לדירקטוריון החברה. ב-12 בדצמבר התקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה שימוע סביב טענותיה של סימטריקס כי דירקטוריון צ'ק-קאפ קידם את עסקת המיזוג באופן בלתי ראוי. בסימטריקס טענו גם כי התגלה לכאורה ניגוד עניינים בין יו"ר ומייסד קיסטון, אורי גייגר, לבין אחד מחברי הדירקטוריון של צ'ק-קאפ, יובל ינאי, וזאת לאור העובדה כי השניים כיהנו בעבר כדירקטורים בחברת המכשור הרפואי Minerva. בסימטריקס טענו גם כי במהלך עדותו של ינאי בבית המשפט הוא חשף כי הוצע לו על ידי גייגר לכהן כדירקטור בחברה הממוזגת. צ'ק-קאפ הכחישה את הטענות הללו, ובית המשפט גם כן דחה את טענות סימטריקס וחייב אותה לשאת בהוצאות המשפטיות.

בימים האחרונים פרסם דירקטוריון צ'ק-קאפ מכתב למשקיעים ובו הדגיש שהעיסקה נחתמה לאחר תהליך סדור שבו נבחנו יותר מ-40 הצעות, וגם חוות דעת של חברת המחקר ISS בעד אישור העסקה. כאמור, בהצבעת בעלי המניות אתמול הוחלט להדיח את ארבעת חברי הדירקטוריון הנוכחיים – סטיבן הנלי, קלרה ארז, מארי ג'ו גורמן, יובל ינאי ושיאנגקיאן לי – ולמנות במקומם את ארבעת חברי הדירקטוריון שהציעה סימטריקס: עידן בן שטרית, ג'ורדן ליפטון, ויליאם ווזולו, אביטל שפרן וליליאן מלצ'בסקי.

הניסוי בארה"ב טרף את הקלפים

חברת צ'ק-קאפ מעוספיה פיתחה מערכת סריקת רנטגן של המעי הגס באמצעות קפסולה נבלעת, הכוללת בתוכה מקור קרינה וגלאי. המערכת התבססה גם על אלגוריתמיקה מורכבת, ונועדה לספק חלופה לבדיקת הקולונוסקופיה, שאנשים בקבוצת הסיכון לסרטן המעי הגס נמנעים מלעשותה בשל אי-נעימות של הבדיקה. התופעה גורמת לשיעורי אבחון-מוקדם נמוכים. הגלולה קיבלה ב-2017 אישור שיווק באירופה (CE) והיתה בעיצומם של ניסויים קליניים בארצות הברית, במטרה להשיג אישור FDA.

אלא שהשלב הראשון של הניסוי המרכזי (Pivotal) בארצות הברית, שבסיומו החברה תכננה להגיש את הבקשה ל-FDA, לא הביא לתוצאות המיוחלות, ובחודש יוני 2023 החברה הודיעה על הפסקת פעילותה ופיטרה 70 עובדים שהם כ-90% מהעובדים שהיו בחברה. באמצע אוגוסט הודיעה צ'ק-קאפ על חתימת הסכם מיזוג עם חברת Keystone Dental מקליפורניה, המספקת פתרונות לתכנון וייצור שתלי שיניים מותאמים אישית. לפי ההסכם, בעלי המניות של צ'ק-קאפ מקבלים כ-15% ממניות החברה הממוזגת, אחזקה המשקפת לצ'ק-קאפ שווי של כ-39.7 מיליון דולר. מבחינת Keystone, ההסכם היה מאפשר לה להיכנס מיידית למסחר בנסד"ק תחת הסימול KSD.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי , צ'ק-קאפ